نیوز سیتی!
21 فروردین 1402 - 09:22

پذیرفتن مسئولیت و عمل به آن مهم‌ترین جنبه عملیاتی شدن شعار سال/ مردم باید تحقق شعار سال را لمس کنند

پذیرفتن مسئولیت در حوزه شعار سال مهم‌ترین گام در تحقق شعار سال به حساب می‌آید و در مرحله دوم عمل به این مسئولیت است که توجه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری که از سال ۱۳۷۸ در دستور کار قرار گرفت، به معنای بسیج همه امکانات و مشخص کردن یک چراغ راهنما برای حرکت در مسیری بدون شک دشوار برای رسیدن به بهترین نتیجه است.

شعاری که نباید در حد شعار باقی بماند و پوشاندن جامه عمل به آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نصب پوستر و بنر و برگزاری همایش به تبیین شعار سال کمکی نخواهد کرد بلکه مردم باید حاصل عمل به شعار سال را در زندگی روزمره‌شان لمس کنند.

این سال‌ها مساله تورم، گرانی و معیشت مشکل اصلی جامعه و مردم است و لذا رهبر معظم انقلاب چند سالی است شعار سال را حول محور اقتصاد و تولید انتخاب می‌کنند تا ضمن تاکید بر لزوم توجه به بحث اقتصاد راهکارهایی را برای رشد و رونق تولید و حرکت در مسیر رفع گره‌های اقتصادی و بهبود معیشت مردم ارائه کنند.

از این رو نقش همه جانبه مردم، دولت، بخش خصوصی و همه و همه در کنار هم برای گره‌گشایی بیشتر آشکار می‌شود.

پذیرفتن مسئولیت در این حوزه مهم‌ترین گام در تحقق این مهم به شمار می‌رود و در مرحله دوم عمل به این مسئولیت است که جای توجه دارد.

هریک از نهادها به نوبه خود نقش اشکاری در زمینه تحقق شعار سال بر عهده دارند از دستگاه‌های اجرایی و قضایی گرفته تا نهادهای فرهنگی و رسانه‌ها.

ما رسانه‌ها در راستای عمل به وظیفه ذاتی خود که اطلاع‌رسانی و البته مطالبه‌گری است در  تلاش هستیم تا در گام نخست تبیین شعار سال را به درستی برای جامعه انجام دهیم و در مرحله بعد عمل به این دستور را از سوی دستگاه‌ها و نهادها مطالبه کرده و در پایان سال به ارزیابی عملکرد مدیران مسئول در این حوزه بپردازیم.

امید می‌رود که همه اعضای جامعه در این راستا با عمل به وظیفه‌شان گامی مثبت و عملی را در جهت بهبود هرچه بیشتر شرایط اقتصادی جامعه با کمک به رونق و رشد تولید که منجر به مهار تورم و بهبود اوضاع اقتصادی کشور خواهد شد بردارند و در برابر مردم نمره قبولی بگیرند‌.

یادداشت از: راضیه نجار

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1139492

مهمترین اخبار ایران و جهان: