نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 10:56

۵۴۰۰ بازدید بهداشتی دامپزشکی در استان بوشهر انجام شد

بوشهر- رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان بوشهر از پنج هزار و ۴۶۲ بازدید بهداشتی از ابتدای طرح تشدید نظارت بهداشتی تا کنون خبر داد.

محمدرضا عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ لغایت ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ اجرا شد.

وی افزود: از ابتدای اجرای طرح تا کنون، پنج هزار و ۴۶۲ بازدید بهداشتی از اماکن عرضه فرآورده‌های خام دامی توسط اکیپ‌های نظارتی در سطح استان انجام شده است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان بوشهر تصریح کرد: طی ۳۰ روز گذشته اخیر ۲ هزار و ۹۶۰ رأس دام در مجموع به وزن ۱۲۴ هزار ۹۵۹ کیلوگرم در کشتارگاه‌های دام و ۲ میلیون و ۳۸۲ هزار و ۹۸۵ قطعه طیور در مجموع به وزن ۲ میلیون ۵۲۷ هزار ۵۸ کیلوگرم طیور تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی کشتار و روانه بازار مصرف شده اند.

عباسی یادآور شد: در این مدت ۹۸۵ مورد غیر بهداشتی ثبت، هفت هزار و ۴۳۸ کیلوگرم فرآورده ضبط و ۲ هزار و ۲۵۵ کیلوگرم فرآورده خام پروتئینی غیر بهداشتی معدوم سازی شده‌اند.

وی یادآور شد: هم استانی‌ها می‌توانند در صورت هرگونه ابهام و یا مشاهده تخلف مراتب را به سامانه ارتباط مردمی دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1124504

مهمترین اخبار ایران و جهان: