نیوز سیتی!
04 فروردین 1402 - 16:23

دشمن به دنبال استحاله فرهنگی در ایران اسلامی است

سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه دشمن به دنبال استحاله فرهنگی در ایران اسلامی است، گفت: ملت ما همواره با هوشیاری پشتیبان نظام و انقلاب هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی در خطبه‌های نخستین نماز جمعه سمنان در سال جدید به میزبانی مصلای سمنان ضمن اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در نخستین روز از بهار ۱۴۰۲ بیان کرد: نامگذاری سال جدید به نام مهار تورم و رشد تولید، نقشه راهی برای همه ما و به خصوص مسئولان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئولان ما باید به درستی راهکارهای کاهش تورم و رشد تولید را شناسایی و برای آن برنامه‌ریزی کنند، افزود: دولتمردان باید در کنار موضوع کنترل علل ایجاد تورم، به شناسایی علل تداوم تورم نیز اهتمام داشته باشند چرا که مقابله با عوامل تداوم دهنده تورم، ضروری است.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه تورم از کمبود عرضه و افزایش تقاضا و در نتیجه برهم خوردن تعادل بازار، ایجاد می‌شود، بیان کرد: افزایش هزینه‌های تولید و همچنین موضوع واردات در تورم و کاهش توان تولیدی کشورمان مؤثر است.

مطیعی شناسایی علل ایجاد و افزایش تورم و رفع مشکلات تولید را کار ویژه دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۲ دانست و افزود: کاهش وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی از جمله مسائلی بود که در رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی نوروزی خود به آن اشاره داشتند.

وی بر حمایت از سرمایه گذاران تاکید کرد و بیان داشت: تسهیل امر ازدواج و تأمین مسکن همچنین امیدآفرینی و رفع مشکلات اقتصادی از جمله دیگر موضوعاتی است که دولتمردان ما باید به آن تاکید داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ضمن اشاره به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون تحول، بیان کرد: تحول در زمینه انقلاب اسلامی بررسی نقاط ضعف و قوت داخلی و تلاش برای رفع نقاط ضعف است که باید در دستور کار مسئولان ما باشد همچنین باید تقویت نقاط قوت را مد نظر قرار داد.

مطیعی با بیان اینکه دشمن به دنبال استحاله فرهنگی در ایران اسلامی است لذا باید هوشیار بود، ابراز کرد: دشمنان همچنین به دنبال تضعیف نهادهای هویتی و فرهنگی هستند اما ملت ما هوشیار بوده و در برابر تمام توطئه‌ها ایستاده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1107992

مهمترین اخبار ایران و جهان: