نیوز سیتی!
04 فروردین 1402 - 15:58

مردمی کردن اقتصاد اصلی ترین راه تحقق شعار سال است

قزوین- امام جمعه قزوین با اشاره به نامگذاری سال به سال «مهار تورم، رشد تولید» از سوی مقام معظم رهبری گفت: بدون شک اصلی ترین راه تحقق شعار سال از طریق مردمی کردن اقتصاد ممکن خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های اولین نماز جمعه قزوین در سال جدید که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد اظهار کرد: نظم در امور و در انجام وظایف از سوی مسئولین باعث جلب رضایت مردم می‌شود.

وی با اشاره به سفرهای نوروزی افزود: نظم در رانندگی و رعایت مقررات باعث رعایت حقوق مردم و دیگر افراد شده و جزو وظایف ایمانی و تقوایی مردم محسوب می‌شود.

امام جمعه قزوین با اشاره به تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان بیان کرد: این تقارن و همزمانی بهار طبیعت و قرآن را باید پاس بداریم و از این فرصت برای ساختن خود استفاده کنیم.

وی با اشاره به نامگذاری سال به سال «مهار تورم، رشد تولید» از سوی مقام معظم رهبری اضافه کرد: بدون شک اصلی ترین راه تحقق شعار سال از طریق مردمی کردن اقتصاد ممکن خواهد شد.

آسیب تورم دامن همه را می‌گیرد

آیت الله عابدینی مهار تورم را نیازمند همراهی همه مسئولان و مردم دانست و اضافه کرد: آسیب تورم دامن همه را می‌گیرد و همه باید دست به دست هم دهیم تا جلوی تورمی که خانمان سوز است را بگیریم.

وی رمز پیروزی انقلاب اسلامی را در حضور مردم در صحنه دانسته و تصریح کرد: پرهیز از خام فروشی یکی از اصلی ترین راه‌های افزایش تولید در کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: حساسیت مردم در قبال کالای داخلی و استفاده از آن نیز می‌تواند زمینه ساز رونق تولید داخلی و اشتغال در کشور شود.

وی بیان کرد: احترام گذاشتن به تولید داخلی همان مردمی شدن اقتصاد است و باید شرایطی فراهم شود که ولیدکننده ایرانی مجبور نشود برای فروش کالای خود نشان خارجی بر روی آن درج کند.

توافق با عربستان بر اساس عزت و مصلحت ایمانی است

آیت الله عابدینی با اشاره به سالروز عزل منتظری از قائم مقامی رهبری گفت: امام (ره) فرمودند از همان ابتدا مخالف انتصاب ایشان به این سمت بودم و بدون شک با این عزل زمینه امنیت کشور را تأمین کردند.

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز همه پرسی دوازدهم فروردین و رأی مردم به جمهوری اسلامی عنوان کرد: با رأی مردم ما رسماً از عنوان ناخوشایند رژیم شاهنشاهی و طاغوتی به عنوان مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران تغییر پیدا کردیم.

وی در پایان رابطه با توافق ایران با عربستان بیان کرد: این توافق از موضع برتری، حکمت، عزت، اقتدار و مصلحت ایمانی است و ما تغییر نکرده‌ایم بلکه تغییر داده‌ایم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1107948

مهمترین اخبار ایران و جهان: