نیوز سیتی!
17 دی 1401 - 17:10

تولید خوراک دام با استفاده از ضایعات کشاورزی در ایران به زودی رونمایی می‌شود

قائم مقام اتحادیه کارخانجات خوراک، دام طیور و آبزیان ایران گفت: تولید خوراک دام با استفاده از ضایعات کشاورزی در ایران به زودی در همایش بین المللی و نمایشگاه خوراک دام، طیور و آبزیان ایران رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم مهدی مسعودی، قائم مقام اتحادیه کارخانجات خوراک، دام طیور و آبزیان ایران در نشست خبری رویداد صنعت خوراک دام اظهار داشت: 90 درصد صنعت دام و طیور کشور به اشکال مختلف  مانند نهاده های دامی،  دارو و غیره به واردات وابستگی دارند که امری غیر قابل انکار به حساب می آید.

وی  با اشاره به اینکه نهاده های دامی با ارز گران قیمت به کشور وارد و در صنایع تبدیل به خوراک می‌شود افزود: در این شرایط به دنبال افزایش بهره وری در صنایع تولیدی خوراک دام و طیور هستیم تا این محصول به صورت اقتصادی و بهداشتی در اختیار بهره برداران قرار گیرد.

مسعودی ادامه داد: برای کاهش هزینه های تولید ایده های جدیدی مانند استفاده از ضایعات باقی مانده بخش کشاورزی (از جمله سرشاخه نیشکر) وجود دارد که در هفتمین همایش بین المللی و نمایشگاه خوراک دام، طیور و آبزیان ایران از آن رونمایی می شود.

مشکل عرضه نشدن نهاده در بازارگاه حل شد

ارسلان قاسمی نیز در این نشست اظهار داشت: سیستم توزیع گوشت قرمز در کشور دچار سیستم توزیع مریض و مافیایی است که در نتیجه باعث می شود مردم نیز گوشت را گران بخرند و حتی از سبد مصرفی برخی حذف شود.

وی افزود: قیمت هر کیلوگرم دام زنده در بالاترین شرایط ( دام بره نره) 110 هزار تومان است بنابراین قیمت گوشت نیز نباید بیشتر از 180 هزار تومان باشد اما مشاهده می شود که این محصول به راحتی در بازار 220 تا 250 هزار تومان به فروش می رسد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران ادامه داد: گران فروشی گوشت قرمز باعث می شود که تقاضا برای خرید نیز در بازار کاهش یابد و به ضرر تولید کنندگان نیز است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 961104

مهمترین اخبار ایران و جهان: