نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 14:54

متمرکز شدن بر ظرفیت داخلی راه‌کار خنثی سازی تحریم‌ها/ اموال دولت نباید در هزینه‌های جاری هزینه شود

ائمه جمعه استان زنجان باگرامیداشت ایام دهه فجر، دلایل وقوع انقلاب و عکسل‌العمل دشمنان را در مقابل پیروزی انقلاب تشریح کرده و تاکید کردند، وضعیت فعلی از لحاظ اقتصادی قابل دفاع نیست و وعده‌های اقتصادی باید عملی شود ولی با این حال دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه اقتصاد نیز قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست و متمرکز شدن بر ظرفیت داخلی راه‌کار خنثی سازی تحریم‌ها است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ائمه جمعه استان زنجان باگرامیداشت ایام دهه فجر، دلایل وقوع انقلاب و عکسل‌العمل دشمنان را در مقابل پیروزی انقلاب تشریح کرده و تاکید کردند، وضعیت فعلی از لحاظ اقتصادی قابل دفاع نیست و وعده‌های اقتصادی باید عملی شود ولی با این حال دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه اقتصاد نیز قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست و متمرکز شدن بر ظرفیت داخلی راه‌کار خنثی سازی تحریم‌ها است.

امام جمعه سلطانیه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با گرامیداشت ایام الله دهه فجر و با تشریح چرایی وقوع انقلاب اظهار کرد: وابستگی همه جانبه به غرب خصوصا آمریکا و بی‌اختیاری شاه در تصمیم گیری، فساد و دین‌ستیزی حاکمان طاغوت، تلاش برای انحراف و ضایع کردن جوانان، بی‌اعتنایی به رأی مردم، عقب‌ماندگی کشور در علم، صنعت و عدم برخورداری‌ از خدمات عمومی از عوامل انقلاب است.

حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب به عکس العمل دشمنان به پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه حمله نظامی ناجوانمردانه ۸ ساله به کشور برای سرنگونی نظام، تحریم و محاصره اقتصادی، تهاجم فرهنگی و هجمه به باورها و اعتقادات مردم، جلوگیری از پیشرفت علمی، صنعتی کشور و برنامه‌ریزی برای براندازی نظام اسلامی نمونه هایی از مخالفت دشمنان با انقلاب اسلامی است، گفت: جنگ تحمیلی، تحریم اقتصادی و تهاجم فرهنگی و اغتشات برای مقابله با انقلاب اسلامی است.

وی به دستاوردهای انقلاب اسلامی با همه دشمنی‌ها و توطئه‌ها در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و با بیان اینکه امنیت و حفظ تمامیت ارضی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است در حالی که در ۲۰۰ سال منتهی به انقلاب ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار کیلومتر مربع از خاک ایران را بیگانگان برده‌اند و در علم و فناوری که بعد از انقلاب از نقطه صفر آغاز شده ۲۳ پله ارتقاء پیدا کردیم و در منطقه رتبه اول علمی از آن ایران است و گسترش اخلاق و معنویت نیز از دستاوردهای دیگر انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: وجه تمایز انقلاب اسلامی با حکومت های دیگر اخلاق و معنویت است.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه وضعیت فعلی از لحاظ اقتصادی قابل دفاع نیست و وعده‌های اقتصادی باید عملی شود ولی با این حال دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه اقتصاد نیز قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست بطوری که حدود دو سال قبل از انقلاب ۴۶ درصد مردم زیر خط فقر بودند اما همین میانگین در سال ۹۱ به حدود ۸ درصد رسیده بود که متاسفانه در سال‌های اخیر کمی بیشتر شده و این همان یک دهه عقب ماندگی است، ادامه داد: روش مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم و همچنین در سخنرانی‌ها از جمله در دیدار با تولید کنندگان و کارآفرینان در «دفاع واقع بینانه» و «نقد منصفانه» از خدمات نظام اسلامی برای همه ما الگوست.

 

متمرکز شدن بر ظرفیت داخلی راه‌کار خنثی سازی تحریم‌ها است

همچنین امام جمعه ماهنشان در خطبه‌های این هفته با بیان اینکه باید بر ظرفیت داخلی و اقتصاد درون‌زا متمرکز شد تا دست به خنثی سازی تحریم‌ها که از منویات مقام معظم رهبری است، رسید، افزود: آن جریانی که توسعه اقتصادی را از مسیر تجارت خارجی آزاد و الگوی اقتصاد نئولیبرالی دنبال می‌کند و اعتقادی به اقتصاد درون زا و مقاومتی ندارد باید از عرصه سیاستگذاری کنار گذاشته شوند و کسانی که معتقد به اقتصاد مقاومتی و ملی هستند سیاستگذاری کلان اقتصادی را انجام دهند.

حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری با بیان اینکه اموال بلا استفاده دولتی یا اموالی که ارزش افزوده و بهره‌وری پایین دارد و استفاده مطلوب از آنها نمی‌شود، باید شناسایی و بهینه سازی شود، تصریح کرد: این اقدام برای افزایش بهره‌وری و ارزش افزوده این اموال انجام می‌شود تا از درآمد آن در توسعه زیرساخت‌ها استفاده شود.

وی تاکید کرد: این اموال برای یک ملت و نسل آینده است و کسی حق ندارد این اموال را در هزینه جاری استفاده کند.

امام جمعه آب‌بر هم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به فرارسیدن ایام اعتکاف اشاره و تصریح کرد: در ایام اعتکاف افراد باید از وقت خود بیشترین استفاده را برای بهره‌مندی بکند چرا که در این آیان دل‌های ناآرام با یاد دوست آرام می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی منصوری به برش برف اشاره و با توصیه به مردم برای پرهیز از سفرهای غیرضروری تاکید کرد: در این راستا باید بیشترین همکاری را با نیروهای راهداری و هلال احمر انجام داد.

 

دهه مبارک فجر فرصت طلائی برای جهاد تبیین است

امام جمعه قیدار هم در خطبه‌های نماز این هفته با بیان اینکه دهه مبارک فجر فرصت طلائی برای جهاد تبیین است، افزود: اگر تامل کنیم ۲۴ درصد جمعیت کشور بعد از انقلاب متولد شدند یعنی حدود ۵۴ میلیون از ۲۴ میلیون جمعیت ایران اگر زیر ١۴ ساله‌های بهمن ۵5 را هم به این آمار اضافه کنیم شمار افرادی که تجربه یا خاطرات دقیقی از وضعیت آن دوران را ندارند بسیار زیاد می‌شود طبیعی است بعد از چهار دهه از انقلاب سئوال شود که چرا انقلاب شد؟ هیچکس تردیدی ندارد که هیچ جامعه‌ای از فرط سرخوشی دست به انقلاب نمی زند هر انقلاب در بستر شرایط نامطوب زمانه خود بروز می کند اگر شرایط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خوب و مناسب باشد اعتراضات اجتماعی شکل نمی‌گیرد.
حجت‌الاسلام علی موسوی ادامه داد: شرایطی مانند نداشتن آگاهی جمعیت زیادی از جامعه امروزی ایران از اوضاع پیش از انقلاب، تحریف گسترده پرحجم شبکه‌های مجازی و رسانه‌ها از آن دوران شرایط و مشکلات اقتصادی امروز جامعه به همراه سیاه نمایی‌ها از وضعیت کشور سبب شده تا ذهنیت اجتماعی به جای چرایی انقلاب به این مسئله درگیر شود که اگر در سال 57 انقلاب رخ نمی داد چه می شد؟ برخی از جریانات تصویری از قبل از انقلاب ارائه می‌دهند که در آن دوران همه چیز خوب بود و اگر انقلاب نمی‌شد الان در شرایط بسیار مطلوب تری زندگی می کردیم!

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1016892

مهمترین اخبار ایران و جهان: