نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 15:28

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: وجود مشکلات را انکار نمی‌کنیم

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: ما وجود مشکلات را انکار نمی‌کنیم اما آنچه در دولت و مدیران ارشد دیده می‌شود، روحیه جهادی برای برطرف کردن مشکلات است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سید محمد حسینی پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از پیشگامان انقلاب اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: برخی از پیشگامان انقلاب از دهه 40 و برخی از دهه 50 در عرصه حضور داشتند و این برای ما افتخار است اما پس از انقلاب برخی که در رکاب امام (ره) و اهل مبارزه بودند به دلایل مختلف جدا شدند؛ ثبات قدم در این مسیر بسیار مهم است و پیشگامان انقلاب در اصفهان این توفیق را دارند.

وی با بیان اینکه پیشگامان انقلاب اصفهان هزینه‌های این مسیر را پیش از انقلاب و پس از آن پرداخته‌اند، عنوان کرد: کسی که در مسیر حق است سختی‌های آن را تحمل می‌کند، در اغتشاشات اخیر برخی ناسزاگویی می‌کردند اما مطابق قرآن حتی انبیا هم با این مسائل روبرو بودند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور افزود: کسانی که رهرو آن بزرگواران هستند باید چنین سختی‌ها و زخم‌زبان‌هایی را تحمل کنند اما این کار دشواری است.

وی با تاکید بر تبیین دستاوردهای انقلاب برای نسل جدید بیان کرد: جوانان و نوجوانانی که در زمان رژیم پهلوی نبودند چنین تحول عظیمی را درک نمی‌کنند؛ با این حال کاستی‌هایی هم وجود دارد و تا رسیدن به جامعه مطلوب هنوز فاصله داریم.

حسینی افزود: این نقص‌ها به خودمان برمی‌گردد چراکه ما نظامی مردم‌سالار هستیم که خودمان متصدیان را انتخاب می‌کنیم اما برخی به وظایف خود عمل نکردند.

وی با اشاره به نقش دشمنان در مشکلات کشور تصریح کرد: کدام انقلابی در دنیا اینچنین دشمن دارد؟ در بیانیه گام دوم، حضرت آقا می‌فرمایند که این انقلاب را با انقلاب‌هایی همچون فرانسه مقایسه کنید.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تاکید کرد: تبیین و بازگو کردن شرایط آن زمان از زبان شما که خود آن را لمس کردید ضرورت دارد و لازم است که این مسائل برای جوانان و نوجوانان گفته شود.

وی در ارتباط با وابستگی کشور در زمان پهلوی عنوان کرد: مستشاران آمریکایی نه فقط در ارتش بلکه در تمام حوزه‌ها حضور داشتند و اجازه فعالیت به مهندسان و صنعتگران ایرانی را نمی‌دادند و وضعیت تحقیرآمیزی وجود داشت؛ این شرایط حتی در خاطرات درباریان نیز وجو دارد.

حسینی اضافه کرد: بسیاری از میادین تهران در آن زمان به نام روسای جمهور آمریکا بود و حتی مشاهیر ما مثل سعدی و حافظ هم مورد کم‌لطفی واقع می‌شدند.

وی ادامه داد: کشور ما علی‌رغم صادرات نفت و جمعیت آن زمان، از تمام جهات حتی در کشاورزی هم کاملا وابسته بود؛ 65 الی 70 درصد مردم در روستاها زندگی می‌کردند درحالی که کمترین امکانات در آن وجود نداشت.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه جایگاه آن زمان کشور و شرایط کنونی باید مقایسه شود، گفت: باید دید در توسعه انسانی که مهمترین عامل پیشرفت است چه تحولاتی رخ داده، در این زمینه حداقل از 70 کشور پیشی گرفته‌ایم؛ سرعت پیشرفت‌های علمی ما 11 برابر بیشتر از میانگین جهانی است.

وی افزود: وضعیت کشور در بحث فناوری نانو، هسته‌ای، تسهیلات نظامی، ماهواره‌ها، ارسال موجود زنده به فضا، ساخت دریچه قلب، علوم ناباروری، ربات انسان‌نما، فناوری لیزر، فناوری فضایی، نیروگاه خورشیدی، تولید پودر استخوان، دکل‌های انتقال برق، داروی گیاهی ضد ایدز، واکسن کرونا، پیوند اعضا، علم ژنتیک و همچنین در زمینه کشاورزی قابل مقایسه با گذشته نیست.

حسینی ادامه داد: در گذشته عزم و اراده‌ای برای انجام این امور وجود نداشت و اگر هم بود اجازه آن را نمی‌دادند.

وی با اشاره به تاثیر دستاوردهای انقلاب در معیشت مردم بیان کرد: بالغ بر 7 هزار شرکت دانش‌بنیان در این حوزه‌ها کار می‌کنند و با تولید انبوه محصولات نیاز کشور را برطرف و به صادرات اقدام می‌کنند؛ این اقدامات در معیشت مردم اثر دارد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور افزود: طرح‌ها و پروژه‌های بسیاری آماده رونمایی هستند و وزارتخانه‌های مختلف در این راستا فعالیت کرده‌اند اما تبلیغات دشمن به گونه‌ای است که همه این امور را هیچ جلوه دهند.

وی تصریح کرد: ما وجود مشکلات را انکار نمی‌کنیم اما آنچه در دولت و مدیران ارشد دیده می‌شود، روحیه جهادی برای برطرف کردن مشکلات است؛ این مسائل باید گفته شود وگرنه برخی آنها را وارونه جلوه می‌دهند.

حسینی بیان کرد: ما هم نسبت به وظیفه خود در راستا تبیین کم‌کاری کرده‌ایم و رهبر معظم انقلاب نیز اطلاع رسانی دولت را ضعیف دانستند. وی ادامه داد: دولت تمام تلاش خود را در راستای حل مشکلات به کار گرفته و این بی‌انصافی است که برخی فقط کاستی‌ها را ببینند؛ البته این به دلیل تبلیغات دشمن و سرمایه‌گذاری گسترده او در این حوزه است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به همواری سه قوه در حوزه‌های مختلف عنوان کرد: دولت، مجلس و قوه قضائیه تصمیم گرفتند که از دیوان‌سالاری اداری که موجب زمین‌گیری است رها شوند و بحث مولدسازی دارایی‌ها را مطرح کردند اما برخی این را به گونه‌ای جلوه دادند که گویی اموال کشور به تاراج رفته است؛ درحالی که نظارت‌های بسیاری در فرآیند فروش اموال مازاد و انجام پروژه‌های نیمه تمام صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در زمان اغتشاشات اخیر پروژه‌های بزرگی به ثمر رسید و در کار دولت وقفه‌ای ایجاد نشد.

حسینی با اشاره به واگذاری تمام امور به دولت در سنوات گذشته گفت: بخش خصوصی باید در کنار دولت قرار گیرد چراکه بسیاری از امور را می‌تواند انجام دهد و امروزه این اراده وجود دارد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: ما امیدواریم که این دولت با همراهی مردم و روحیه جهادی که دارد، مبارزه با فساد و سوق به عدالت را انجام دهد و در محضر مردم روسفید باشد.

انتهای پیام/174/ن

 
منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1016948

مهمترین اخبار ایران و جهان: