نیوز سیتی!
13 بهمن 1401 - 17:03

ظرفیت پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر افزایش می‌یابد

بوشهر- مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های جدید ظرفیت پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، عقیل امینی ظهر پنجشنبه در آغاز ساخت طرح پرورش ماهی در قفس در تنگستان اظهار داشت: استان بوشهر فرصت‌ها و ظرفیت‌های فراوانی برای آبزی‌پروری دارد.

وی با اشاره به نقش مهم بخش خصوصی در توسعه بیان کرد: طرح‌های آبزی‌پروری از محورهای مهم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در اجرا طرح‌های اقتصادی است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر خاطرنشان کرد: استان بوشهر ظرفیت‌های مهمی در عرصه پرورش ماهی و میگو دارد و تولید محصولات این ظرفیت روز به افزایش است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر قطب تولید میگو پرورشی است تصریح کرد: اراضی ساحلی استان بوشهر در فصل جدید پرورشی هزار و ۵۰۰ هکتار به مزارع پرورش میگو افزوده می‌شود و هدف‌گذاری تولید میگو برای سال آینده افزایش می‌یابد.

امینی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی مزرعه پرورش ماهی در قفس در بندر عامری شهرستان تنگستان بیان کرد: این طرح در فاصله هشت کیلومتری بندر رستمی، با ظرفیت اسمی ۲ هزار تن و سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان است که زمینه اشتغال ۴۰ نفر را فراهم می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1015304

مهمترین اخبار ایران و جهان: