نیوز سیتی!
26 دی 1401 - 19:50

برنامه ریزی برای تامین پارکینگ ۸۰ هزار خودرو در مرز مهران

ایلام-استاندار ایلام از هدفگذاری برای تامین پارکینگ ۸۰ هزار خودرو در مرز مهران برای اربعین خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا عصر روز دوشنبه در نشست زیرساخت اربعین استان با تاکید بر تسریع عملیات اجرایی پروژه‌های حوزه اربعین، افزود: تمامی امورات اربعین باید طبق زمانبندی تعیین شده باشد. وی گفت: درختکاری از پل زائر مهران تا میدان اربعین پایانه آغاز شود و درختکاری میدان اربعین پایانه مهران نیز در دستور کار قرار گیرد.

استاندار ایلام با اشاره به تردد بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار زائر از مرز مهران در اربعین سالجاری، گفت: علیرغم فعال بودن پنج مرز دیگر علاوه بر مرز مهران برای تردد زوار در اربعین امسال، اما شاهد بودیم که باز هم مرز مهران شاهد جمعیت زیادی برای تردد بود که این نشانگر رغبت بیشتر مردم و زوار برای تردد از این مرز است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام ادامه داد: باید از تجربه موفق اربعین سال جاری برای برگزاری باشکو کنگره اربعین سال آینده استفاده شود و از تمامی ظرفیت‌ها بهره گیریم.

بهرام نیا با تاکید بر تقسیم شرح وظایف بین دستگاه‌های اجرایی برای امورات کنگره بزرگ اربعین، گفت: ایجاد کارخانه یخ از جمله ضروریات در پایانه مهران است که ستاد اجرایی فرمان امام (ره) پیگیری‌های لازم را بعمل آورد و نتیجه را اعلام کند.

وی از هدفگذاری برای پارک ۸۰ هزار خودرو برای اربعین ۱۴۰۲ در پارکینگ اربعین مهران خبر داد و گفت: ظرفیت پارکینگ اربعین مهران از ۶۵ هزار به ۸۰ هزار خودرو ارتقا می‌یابد.

استاندار ایلام به مسئول مستقیم هماهنگی پروژه‌های زیرساخت اربعین استان دستور داد، در اسرع وقت میزان اعتبار مورد نیاز دیوار کشی، مانیتورینگ، روشنایی و افزایش چشمه‌های سرویس بهداشتی در پارکینگ اربعین مهران برآورد و اعلام شود.

وی تاکید کرد: احداث ۳۲ هزار متر مربع سایبان در پایانه مهران نیاز است که ۱۶ هزار متر مربع در حال اجرا و پیگیری‌های لازم برای احداث ۱۶ هزار متر مربع دیگر در دستور کار قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام همچنین به مدیرعامل شرکت توزیع برق استان دستور داد پیگیری‌های لازم برای ارتقای میزان روشنایی مسیر پل زائر تا میدان اربعین انجام و میزان اعتبارات لازم برای برای این پروژه برآورد شود.

وی در پایان با اشاره به ضرورت اسکان زائران و محل استراحت زوار در اربعین ۱۴۰۲، گفت: ایجاد زائر سرا در سه راهی جندالله و و زنجیره چرداول در دستور کار است و اعتبار ساخت این زائرسراها از محل مسولیت‌های اجتماعی وزارت نفت پیگیری می‌شود، برنامه داریم برای اربعین سال ۱۴۰۲ سایت چغاسبز برای اسکان زائران توسعه یابد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 981248

مهمترین اخبار ایران و جهان: