نیوز سیتی!
27 دی 1401 - 17:14

شجاعی: قطر، عربستان، استرالیا و ژاپن کنار بروند، شاید قهرمان آسیا شویم!/ واقعیت فوتبال ایران همین است

کاپیتان پیشین تیم ملی ایران معتقد است اگر مربی دیگری روی نیمکت این تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ می‌نشست، ملی‌پوشان کشورمان نتیجه بهتری نمی‌گرفتند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مسعود شجاعی درباره پیوستن خود به تیم فوتبال هوادار تهران اظهار داشت: از این مسئله خیلی خوشحال هستم. من تجربه کار کردن با ساکت الهامی را داشتم و باعث افتخارم خواهد بود که با او کار می‌کنم. ما درک متقابلی نسبت به هم داریم و می‌دانم الهامی از من چه می‌خواهد. بهترین جمله‌ای که می‌توانم بگویم، این است که او خیلی خوب از من بازی می‌گیرد.

وی با بیان اینکه پیش‌تر هم‌تیمی برخی از بازیکنان هوادار بوده و با بعضی از آنها برای اولین بار همبازی می‌شود، تصریح کرد: امیدوارم تا پایان فصل به تیم هوادار کمک کنم و جایگاه بهتری در جدول داشته باشیم. خدا را شکر کنار تیم نساجی تمرین داشتم و فقط دو یا سه روز است که با این تیم تمرین نمی‌کنم. از لحاظ بدنی مشکلی ندارم و در بهترین فُرمی هستم که می‌توانم باشم.

هافبک جدید هوادار در پاسخ به این پرسش که آیا فوتبال خود را در صنعت نفت آبادان به پایان می‌رساند یا خیر، گفت: اگر برخی دوستان ناراحت نمی‌شوند، با قاطعیت نمی‌گویم بله. تا زمانی که حس کنم مفید هستم و می‌توانم در زمین به تیم خودم کمک کنم، فوتبال را ادامه می‌دهم. بحث آبادان مفصل است و نمی‌خواهم در این باره صحبت کنم. صنعت نفت چند سال است که با عدم توجه، به حق خودش نرسیده و جایگاهش بالاتر از این‌هاست. به شهر آبادان ظلم شده؛ به تیم صنعت نفت هم همچنین.

شجاعی در مورد جدایی از تیم نساجی مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کارم را دوست دارم و عاشق فوتبال هستم، دوست دارم در زمین مفید باشم. وقتی دیدم شاید کادر فنی نساجی به فوتبال من اعتقاد ندارد و از من استفاده نمی‌شود، می‌توانم جای دیگر مفید باشم.

وی درخصوص عملکرد تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 قطر عنوان کرد: با تدارکی که برای تیم، بازی‌های دوستانه و جوّ پیش از جام جهانی وجود داشت، تیم ملی نتیجه معقولی گرفت و بهتر از این نمی‌شد. واقعیت فوتبال ایران همین است و از لحاظ تدارکات خیلی عقب هستیم. از سال 2006 گفته می‌شد که از گروه‌مان صعود می‌کنیم، اما این کار را چگونه انجام بدهیم؟ قرار نیست با سلام و صلوات صعود کنیم.

کاپیتان پیشین تیم ملی ایران در ادامه بیان کرد: بخشی از این موضوع با غیرت بازیکنان انجام می‌شود و آنها از جان مایه می‌گذارند،‌ اما این اتفاق برای همه کشورها می‌افتد! بخشی از کار، تدارکی است که برای تیم ملی می‌بینند. همیشه یک یا دو ماه قبل از جام جهانی و حتی کمتر، یادمان می‌افتد که باید برنامه‌ریزی کنیم. تیم‌های معمولی و بزرگ جهان یک سال پس از پایان جام جهانی، برای حضور قوی در دوره بعدی مسابقات و اینکه چه نفراتی از تیم ملی خارج شوند، برنامه‌ریزی می‌کنند.

شجاعی درباره نقش کارلوس کی‌روش در شکست 6 بر 2 تیم ملی ایران مقابل انگلیس اظهار داشت: کی‌روش سرمربی تیم بود و نمی‌تواند بی‌تأثیر باشد. کل تیم در این شکست مؤثر بودند و او هم بخشی از تیم بود. با این حال به نظرم هر فرد دیگری هم سرمربی بود، همین اتفاق می‌افتاد. ممکن بود هشت گل یا سه گل دریافت کنیم؛ دو گل بیشتر یا سه گل کمتر. نتیجه به دست آمده حاصل برنامه‌ریزی و مدیریت فوتبال‌مان بود.

وی در مورد انتظاری که از قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا می‌رود، تصریح کرد:‌ همه همیشه توقع دارند و خودمان شاید همینگونه باشیم، اما جام ملت‌های آسیا چند ماه دیگر شروع می‌شود و تیم ملی سرمربی ندارد. وقتی تکلیف تیم مشخص نیست، چگونه انتظار (قهرمانی) داریم؟ اگر قطر، عربستان، استرالیا و ژاپن کنار بروند، شاید در این دو ماه اتفاقاتی بیفتد و معجزه شود تا قهرمان آسیا شویم!

کاپیتان پیشین تیم ملی کشورمان درخصوص لزوم جوانگرایی در این تیم خاطرنشان کرد: بازیکن 19 یا 20 ساله انگلیس از 17 سالگی در لیگ برتر بازی می‌کرد، اما ما هنوز بازیکن 26 ساله را جوان می‌دانیم. اطلاع نداشتم که ایران مسن‌ترین تیم جام جهانی بود، اما الان احتیاجی به این موضوع (جوانگرایی) نیست. اکنون تیم بسیار خوبی در اختیار داریم و همین تیم باید برای جام ملت‌های آسیا حفظ شود؛ حالا چند بازیکن اضافه یا کم شوند.

شجاعی درباره اینکه احساس می‌شود تیم ملی به‌جای بازی تدافعی، باید با تغییر دیدگاه به فکر بازی هجومی باشد، عنوان کرد: این دیدگاه از کجا نشأت می‌گیرد؟ من به هیچ مربی یا تیمی جسارت نمی‌کنم، اما شما لیگ برتر ایران را دنبال می‌کنید و کیفیت و سرعت بازی‌ها و کیفیت زمین را می‌بینید. زمانی که در ایران بازی نمی‌کردم، می‌گفتند ورزشگاه آزادی بهترین زمین ایران را دارد که همان زمان گفتم زمین این ورزشگاه هم استاندارد نیست.

وی با تمجید از زیرساخت‌های فوتبالی کشور قطر بیان کرد: وقتی تیمی به لیگ ستارگان قطر صعود می‌کند، زمینی دارد که چمن آن بهتر از زمین‌های ورزشگاه‌های ماست. با این حال ما اندر خم یک کوچه هستیم. این موضوع از لیگ ما نشأت می‌گیرد و اگر کیفیت لیگ ما بالا برود، تیم ملی بهتری خواهیم داشت.

کاپیتان پیشین تیم ملی ایران در پاسخ به این پرسش که آیا دراگان اسکوچیچ در زمان سکانداری نیمکت ملی‌پوشان، صحبتی با او برای کاپیتانی تیم ملی کرده بود یا خیر، گفت: خیر صحبتی نشد. قبل از شروع تمرینات تیم ملی با اسکوچیچ جلسه خصوصی داشتم که بحث خاصی در میان نبود. او درباره برخی بازیکنان و برنامه‌ها صحبت کرد و همه چیز طبیعی بود.

شجاعی در مورد دودستگی میان بازیکنان تیم ملی در آستانه جام جهانی قطر گفت: این مسئله در جام جهانی خیلی دیده نمی‌شد و هیجان جام جهانی، همه چیز را تحت پوشش قرار داده بود. اگر این اتفاقات نمی‌افتاد، خیلی بهتر از این می‌شد. چنین مسائلی در همه کشورها پیش می‌آید؛ در کشور ما بیشتر!

وی در پایان گفت: از رضا حدادیان (مالک باشگاه نساجی) به‌صورت ویژه تشکر می‌کنم. او انسانی حسابی، بزرگ، شریف و بی‌چشمداشت است که برای اعتلای تیم زحمت می‌کشد. بهترین‌ها را برای او و نساجی آرزو می‌کنم. 1.5 سال فوق‌العاده در نساجی داشتیم و از هواداران و بازیکنان این تیم و خبرنگاران قائمشهر خیلی تشکر می‌کنم. آنها در دو بازی به‌صورت محدود به ورزشگاه آمدند و خیلی دوست داشتم آنها را می‌دیدم که نشد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 982992

مهمترین اخبار ایران و جهان: