نیوز سیتی!
09 بهمن 1401 - 21:56

یادواره شهدای بخش «خورش رستم» خلخال برگزار می‌شود

خلخال - فرمانده سپاه شهرستان خلخال گفت: یادواره سرداران و ۹۷ شهید بخش خورش رستم شهرستان خلخال هم‌زمان با دهه فجر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد نوروزی عصر یکشنبه در جلسه کنگره ملی شهدای استان اردبیل اظهار کررد: در قالب کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل یادواره سرداران و ۹۷ شهید بخش خورش رستم خلخال برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: این یادواره روز دوشنبه ۱۷ بهمن ماه با حضور مسئولان استانی و با سخنرانی سردار محمدی اصل فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در مسجد جامع شهر هشجین برگزار می شود.

فرمانده سپاه شهرستان خلخال بیانات مقام معظم رهبری در گرامیداشت شهدا را یادآور شد و بیان کرد: یادواره شهدا ادامه حرکت جهادی و شهادت طلبی است و ما در این راستا با برگزاری یادواره های شهدا دین خود را در مقابل این جان برکفان ادا می کنیم.

نوروزی با اشاره به اینکه این یادواره ۱۷ بهمن ماه همزمان با ایام الله دهه فجر در بخش خورش رستم برگزار می شود، افزود: در حال حاضر تمامی تمهیدات در این زمینه اندیشیده شده و انتظار ما از مسئولان و دست‌اندرکاران و رسانه‌ها این است که در رابطه با برگزاری این یادواره اطلاع‌رسانی‌ها و تبلیغات مناسبی داشته باشند.

فرمانده سپاه شهرستان خلخال گفت: از هفت سردار شهید شهرستان خلخال پنج سردار از خطه خورش رستم بوده که این موضوع اهمیت این یادواره را دو چندان کرده است.

نوروزی ادامه داد: با برنامه ریزی های انجام شده اکیپ های تخصصی پزشکی به همین مناسبت در محل تعیین شده به اهالی این بخش خدمات رایگان پزشکی ارائه خواهند کرد.

وی اهمیت برگزاری یادواره و پاسداشت شهدا را یادآور شد و بیان کرد: بزرگداشت و یادواره شهدا صرفاً مرور خاطرات گذشته نیست بلکه برای تربیت نسل‌های آینده است چرا که ترویج مکتب شهادت با برگزاری یادواره‌های شهدا ضروری است و نسل آینده را با ارزش‌های اسلامی پیوند می‌دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1006092

مهمترین اخبار ایران و جهان: