نیوز سیتی!
05 اسفند 1401 - 15:28

توجه به مسائل فرهنگی ضرورت دارد

رشت- فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه توجه به مسائل فرهنگی ضرورت دارد، گفت: تربیت و آموزش نسل آینده برای استمرار انقلاب اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد عبدالله پور در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه رشت با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و اعیاد شعبانیه اظهار کرد: شهید سلیمانی معتقد بود که پاسداری به لباس و عنوان نیست بلکه هر فردی دل در گرو ولایت دارد و دغدغه اسلام و انقلاب داشته باشد پاسدار است.

وی با اشاره به اینکه امنیت از ضروری‌ترین مسائل کشور است و دشمن هم این مسئله را خوب می‌داند، افزود: اگر امنیت نباشد اقتصاد و رفاه هم بی معناست به همین دلیل دشمن در سال‌های مختلف به ویژه اتفاقات اخیر در پی ایجاد نا امنی در کشور بوده است.

سردار عبدالله پور با تاکید بر اینکه در اتفاقات و حوادث اخیر بیش از ۷۰ شهید و هشت هزار مجروح داشته‌ایم، ادامه داد: ولی با این وجود به دستور رهبری دست به سلاح نبرده تا برادر کشی نشود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در اتفاقات اخیر دشمن بیش از پنج سال برای گرفتن مرزهای ایران برنامه داشت، اضافه کرد: با هوشیاری مردم و نیروهای نظامی و انتظامی و رهبری مقام معظم رهبری نقشه‌های شومشان به خودشان برگشت.

سردار عبدالله پور با بیان اینکه امروز هیچ ناو آمریکایی در خلیج فارس حضور ندارد و همه خارج شده‌اند، افزود: کشور ما با اقتدار به قدرت‌های پوشالی آنان فهماند که برای صحبت با ما باید فارسی صحبت کنند.

وی تصریح کرد: خود آن‌ها معترف شدند که دیگر در هیچ طرحی نمی‌توان ادعا کرد که برتری هوایی با ارتش آمریکاست چرا که نیروی هوایی سپاه ایران با قدرت خود آنها را رهگیری کرده و نقشه‌های آنان برملا و پهپاد های آنان پایین کشیده می‌شود.

عبدالله پور با اشاره به اینکه ایران در قایق‌های عاشورا موشک‌هایی با برد ۱۲ کیلومتر نصب کرده که هیچ قدرتی توان زدن آن را ندارد، بیان کرد: ما امروز در ناوشکن‌های سپاه موشک‌های بیش از ۷۰۰ کیلومتر نصب کرده که به سه شکل کار می‌کند و این به همت جوانان نخبه و متعهد ایران اسلامی ایجاد شده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه موشک‌های بالستیک از دستاوردهای سپاه است که از جو خارج شده و بعد آن نیز تحت اختیار قرار گرفته و هر کجا ایران اراده کند نشانه گیری می‌شود، افزود: نیروهای سپاه امنیت را در زمین، دریا و سپاه برقرار کرده و در مسائل داخلی نیز بسیج در قالب قرارگاه‌ها به کمک نیروی انتظامی می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه امروزه توجه به مباحث فرهنگی ضرورت دارد، تصریح کرد: تربیت و آموزش نسل آینده برای استمرار انقلاب اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است و در چند سال اخیر بی توجهی به آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها منجر به آسیب زدن به جوانان شدند.

سردار عبدالله پور با بیان اینکه امروز مسئله فرهنگی اولویت انقلاب اسلامی است، گفت: با وجود بمباران فرهنگی علیه جوانان ایران اسلامی ما صرفاً در حالت تدافعی قرار نگرفتیم بلکه تهاجمی عمل می‌کنیم و با برجسته کردن فرهنگ ایران اسلامی و با پیروی از فرهنگ عاشورا به جنگ با دشمنان رفته‌ایم.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه مهمترین مسئله امروز اقتصاد است، تصریح کرد: سپاه و بسیج به کمک دولت در بخش‌های زیر ساختی رفته و اما مسئولین باید خود را از مدل لیبرال غربی خارج کرده و مشکلات را با روش‌های داخلی برطرف کنند و البته همه باید در حوزه تولید فعال باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1054192

مهمترین اخبار ایران و جهان: