نیوز سیتی!
05 اسفند 1401 - 14:01

بازدید نماینده رییس جمهور از مناطق زلزله‌زده خوی

رییس دفتر رییس جمهور به نمایندگی از آیت الله سید ابراهیم رئیسی به منظور بررسی وضعیت مناطق زلزله‌زده به شهرستان خوی سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، رییس شورای اطلاع رسانی دولت اظهار داشت : غلامحسین اسماعیلی قرار است به نمایندگی از طرف رییس جمهور از مناطق زلزله‌زده خوی بازدید کرده و مسایل و مشکلات مردم را بررسی کنند.

 سپهر خلجی گفت: این سفر به صورت سر زده و در حاشیه سفر رییس جمهور به ارومیه به جهت افتتاح پروژه عظیم‌ آبرسانی ازسد کانی سیب به دریاچه ارومیه انجام شده است.

وی افزود: نماینده رییس جمهور در این سفر ضمن بازدید از مناطق زلزله‌زده و گفت وگو با مردم، از نزدیک در جریان روند بازسازی این مناطق قرار خواهد گرفت.

خلجی یادآور شد: اسماعیلی پس از بازدید و بررسی وضعیت، گزارشی از اقدامات انجام شده و در دست انجام و مسایل و مشکلات مردم را به اطلاع رییس جمهور می‌رسانند.

یاد آور می‌شود زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتری ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه شنبه هشتم بهمن شهرستان خوی را لرزاند، روند رسیدگی به ساکنان مناطق آسیب دیده از زلزله به صورت جدی بعد از گذشت بیش از سه هفته همچنان ادامه دارد.

براساس اعلام مسوولان، در زلزله اخیر شهرستان خوی، ۲ هزار و ۱۲۰ واحد مسکونی بطور کامل تخریب و ۱۱ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی دچار خسارت از ۲۰ تا ۸۰ درصد شد همچنین ۸۴ مدرسه نیز آسیب دید که از این تعداد ۲۴ مدرسه باید تخریب و بازسازی شود.

با تدابیر ویژه و پیگیری‌های استاندار آذربایجان‌غربی مصوبه هیات دولت به منظور جبران خسارت ناشی از زلزله در کمترین زمان به تصویب رسید و براساس این مصوبه برای مناطق شهری ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی با نرخ سود ۵ درصد و مناطق روستایی ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی با نرخ سود ۴ درصد تعیین شده است.

همچنین ۶۰ میلیون تومان کمک بلاعوض در مناطق شهری و روستایی به واحدهای احداثی پرداخت می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1054048

مهمترین اخبار ایران و جهان: