نیوز سیتی!
07 اسفند 1401 - 09:25

ضرورت برقراری نظم و انظباط در مدیریت بحران مناطق زلزله‌زده خوی/لزوم اهتمام ویژه در تقویت زیرساخت ها

معاون هماهنگ کننده سپاه شهداء آذربایجان‌غربی گفت: حلقه مفقوده در مناطق زلزله‌زده خوی توجه به نظم و انظباط در ماموریت‌ها است که بایستی برای مدیریت هرچه بهتر بحران اهتمام ویژه در برقراری نظم به وجود آید.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، کاظمی معاون هماهنگ کننده سپاه شهدا در آیین اختتامیه رزمایش جهادگران فاطمی سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری آذربایجان‌غربی ضمن تبریک روز مهندس و گرامیداشت روز پاسدار ولادت حضرت عباس اظهار داشت: حضرت عباس ،دو شاخصه اصلی و اساسی داشتندکه در حال حاضر در جامعه کنونی و در سطوح بالا و میانی شاهد  هستیم و اولین شاخصه حضرت عباس ولایت‌پذیری ایشان به معنای واقعی  و دومین شاخصه ایستادگی و مقاومت ایشان تا حد گذشتن از جان بود که در راه اسلام و پیروی از ولایت جان ارزشمند خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: این شاخصه‌ها بایستی در نظام جمهوری اسلامی نیز رعایت شود تا حکومت اسلامی و نظام اسلامی برای همیشه پایدار بماند چنانچه طی ۴۴سال به جهت همین شاخصه حکومت اسلامی همچنان استوار و پایدار است و خواهد ماند.

وی با اشاره به مدیریت بیت المال و هزینه کرد به حکومت امام علی اشاره و عنوان کرد: امام علی در چهار مورد بیت المال را هزینه می‌کردند که بایستی از این اقدامات عبرت گرفت که از جمله اولویت‌های هزینه کرد امیرالمومنین استحکام پادگان‌ها، ساختن مساجد، ابزارآلات جنگی ، تسطیح جاده‌ها و راهها ، برای آرامش مردم بوده است.

کاظمی با اشاره به مدیریت بحران و وقوع حادثه تصریح کرد: بایستی قبل از به وجود آمدن بحران و بروز حوادثی طبیعی همچون زلزله این مسایل مدیریت و زیرساخت‌های مانند تامین آمبولانس‌ها در سپاه و هلال‌احمر ، تقویت شود اما متاسفانه در این زمینه‌ها ضعف ‌های وجود دارد.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهداء آذربایجان‌غربی گفت: برخی مواقع کار صالح انجام می‌شود و باید توجه داشت کار نیک با کار صالح فرق می‌کند در این راستا بنا به فرموده رهبری کارهای نیک بایستی رسانه‌ای شود تا اقدامات مثبت انجام شده ترویج گردد.

وی با اشاره به پایداری حکومت اسلامی تاکید کرد: در این برهه زمانی بایستی دنباله رو ولایت بود و از آن اطاعت کرد.

 این مقام مسوول ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات گروههای جهادی در مناطق زلزله زده خوی از جهادگران درخواست کرد همچنان روند اقدامات جهادی را ادامه دهند و تا بازگشت آرامش در مناطق زلزله‌زده کنار مردم آسیب دیده از زلزله باشند.

کاظمی تاکید کرد: عدم انظباط کاری در برخی ماموریت‌ها مشکلاتی را به وجود می‌آورد و بایستی این موضوع مورد توجه قرار گیرد که در ماموریت‌ها نظم و تقوا هم تراز هم قرار گرفته و در مدیریت بحران مناطق زلزله‌زده خوی حلقه مفقوده، نظم در امور است که دستگاه‌های اجرایی و جهادگران در این منطقه بایستی در برقراری نظم و انظباط در امورات اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

 وی خاطرنشان کرد: ضعف‌های زیادی در زیرساخت‌ها وجود دارد که توجه ویژه به تقویت زیرساخت‌ها جهت مقابله و مدیریت هرچه بهتر در مواقع بحرانی لازم و ضروری است.

علی دژم مسوول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری آذربایجان‌غربی ضمن تبریک روز مهندس و ایاد شعبانیه در اختتامیه رزمایش جهادگران فاطمی با اشاره به شخصیت خواجه نصیر الدین طوسی اظهار داشت: خواجه نصیرالدین طوسی یکی از دانشمندان بزرگ و نامی ایرانی اسلامی است که اقدامات فراوانی در بحث مهندسی انجام داده است که لازم است جهت عبرت آموزی و یادگیری آثار این دانشمند مورد مطالعه قرار گیرد.

وی با اشاره به روز مهندس و جایگاه مهندسین در جامعه عنوان کرد: ما در دوران دفاع مقدس مهندسان بسیاری را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده‌ایم که نقش بسزایی در جنگ تحمیلی داشته، که از جمله شهیدان چمران ، باکری، که اقدامات موثر این عزیزان در جنگ تحمیلی بی‌بدیل و فراموش نشدنی است که ما بایستی ادامه دهنده راه این عزیزان باشیم.

دژم در خصوص نقش و ارزش مهندسین تصریح کرد: نقش مهندسان در جامعه بسیار حائز اهمیت بوده و در دوران اسلام و جنگ خندق کارهای  و اقدامات انجام شده به صورت مهندسی کاملا مشهود است.

مسوول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری آذربایجان‌غربی با اشاره به رزمایش جهادگران فاطمی عنوان کرد: رزمایش جهادگران فاطمی همزمان با سراسر کشور در استان آذربایجان‌غربی در شهرستان خوی در ۳۰ بهمن با رمز یاحسین آغاز شد.

وی از اهداف رزمایش جهادگران فاطمی به محرومیت زدایی در اقصی نقاط کشور اشاره کرد گفت: در کل کشور حدود ۱۵۰۰ جهادگر در نقاط محروم کشور جهت محرومیت زدایی اقدامات جهادی خود را انجام داده‌اند و جهادگران فاطمی در استان آذربایجان‌غربی در کنار مردم آسیب دیده از زلزله خوی بودند.

دژم گفت: جهادگران با جمع‌آوری کمک‌های نقدی و اقلام مورد نیاز و ارایه مشاوره رایگان مهندسان در مناطق زلزله‌زده یاری‌گر زلزله زدگان بوده و در این زمینه حماسه آفریدند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1057604

مهمترین اخبار ایران و جهان: