نیوز سیتی!
16 آذر 1401 - 23:33

استاندار قزوین: پاکدستی مدیران یکی از شاخص‌های اصلی مد نظر دولت است

استاندار قزوین گفت: یکی از عمده‌ترین شاخص‌هایی که مد نظر دولت است، پاکدستی مدیران و مسئولانی است که در این دولت بر سر کار می‌آیند و نظارت‌های لازم در این خصوص انجام می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمدمهدی اعلایی امروز در نشست با دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی استان قزوین که مناسبت 16 آذر روز دانشجو در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: دومین بار است که برای دیدار با دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی قزوین حاضر می‌شوم و در سایر محافل پرسش و پاسخ در سایر دانشگاه‌های استان قزوین هم حضور می‌یابیم و آماده مواجهه با پرسش‌ها هستیم.

وی اضافه کرد: پاسخگویی مسئولان دولت سیزدهم و حضورشان در محافل دانشجویی به دلیل اعتراضات نبوده؛ هر چند که با این اعتراضات وظیفه ما برای حضور در چنین محافلی سنگین‌تر شده و باید شکل پاسخگویی مسئولان هم متفاوت از قبل شود.

اعلایی با بیان اینکه مسئولان باید برای صحبت‌های خود در چنین محافلی مستندات ارائه کنند، گفت: در ضمن باید نمایندگانی از دانشجویان انتخاب شوند و از نزدیک از وضعیت طرح‌هایی که مورد سؤال دانشجویان است، بازدید کنند و با حضور میدانی خود شاهد اقدامات انجام‌شده دولت در همه حوزه‌ها و عرصه‌ها باشند.

استاندار قزوین با ذکر اینکه فضای اعتراض فضای مقبولی است، بیان کرد: در دوره‌های متعدد انتخاباتی در کشورمان تحلیل آرای خارج‌شده از صندوق‌های رأی نشان‌دهنده بیان اعتراض‌های اجتماعی بوده و معمولاً نتایج انتخابات این فرضیه را تأیید می‌کند.

اعلایی افزود: همه آحاد مردم حق دارند که نگاه‌ها و دیدگاه‌ها خود را پیگیری کنند و اینکه نظام جمهوری اسلامی بخواهد در مقابل بیان اعتراض این مردم مقاومت کند، برداشت غلطی است و انتخابات‌های مختلف کشور و فضاهای ایجادشده بعد از این انتخابات بر رواداری نظام نسبت به بیان اعتراضات صحه می‌گذارد.

وی با بیان اینکه در خیلی از حوزه‌های مورد اعتراض اشتراک نظر بین دانشجویان و مسئولان وجود دارد، گفت: یکی از کسانی که طی سال‌های گذشته بیشترین اعتراض‌ها را نسبت به نحوه اداره کردن کشور داشتند، شخص مقام معظم رهبری بودند و در فرمایشات و کلام ایشان می‌بینید که گله‌مندی‌هایی را نسبت به فضاهای اجرایی و مدیریتی مطرح می‌‌کنند و خواستار بهبود و اصلاح این فضاها می‌شوند.

اعلایی ادامه داد: قطعاً در فضای پیش روی مدیریت کشور به نگاه‌ها و نظرات اعتراضی توجه خواهد شد و حاکمیت به دنبال این خواهد بود که با یک جمع‌بندی مناسب، معقول و منطقی به سمتی پیش برود که منافع مردم تضمین شود.

استاندار قزوین با اشاره به سؤالی که درباره فساد مطرح شد، تصریح کرد: تا جایی که می‌دانیم در گذشته بررسی، شناسایی و برخوردهای قانونی در این حوزه به وفور اتفاق افتاده و این برخوردهای قانونی هم رسانه‌ای شده و مردم هم در جریان این برخوردها قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه خیلی از کشورها و جوامع دیگر موارد فساد را لاپوشانی می‌کنند، موارد متعدد مبارزه با فساد مسئولان در کشور ما اتفاق افتاده و همه مردم هم در جریان مصادیق آن هستند. چنانچه در این حوزه باز هم مصادیقی وجود داشته باشد، مورد توجه و بررسی دولت و دستگاه قضایی قرار می‌گیرد.

اعلایی با ذکر اینکه دولت سیزدهم بر مبارزه با فساد تأکید ویژه‌ای دارد، ادامه داد: یکی از عمده‌ترین شاخص‌هایی که مد نظر دولت است، پاکدستی مدیران و مسئولانی است که در این دولت بر سر کار می‌آیند و نظارت‌های لازم در این خصوص انجام می‌گیرد. در استان قزوین که حوزه مأموریتی ماست، به شدت روی این موضوع حساسیت داریم و چنانچه کوچک‌ترین انحرافاتی در میان مسئولان وجود داشته باشد، با شدت و حدت با مسئولان دارای فساد برخورد می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 901292

مهمترین اخبار ایران و جهان: