نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 16:57

مقالبه با افرادی در فضای مجازی علیه کشور فضاسازی می کنند

رئیس کل دادگستری زنجان گفت: امروز باید خودمان را مجهز به دانش فضای مجازی روز اعم از نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، پیشگیری و صیانت کنیم و با کسانی که از این بستر بر علیه اشخاص، اموال و امنیت کشور فضا سازی و اقدام می کنند مقابله کنیم.

 به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در همایش جرایم نوظهور سازمان یافته سایبری و استناد پذیری ادله دیجیتال اظهار داشت: یکی از موضوعات مهمی که در برنامه عملیاتی 1402 قوه قضاییه به آن توجه شد موضوع آموزش است و این همایش مشترک قضایی و انتظامی در راستای اجرای همین برنامه است. 
رئیس کل دادگستری زنجان با بیان اینکه همه ما به حضور و زندگی در فضای مجازی ناگزیر هستیم، ادامه داد: در عصر حاضر ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف در این بستر انجام می‌شود و دستگاه قضایی هم در انجام وظایف از این فضا استفاده می‌کند و استفاده درست از این فضا فرصت خدمت مضاعف را فراهم می‌کند اما باید مراقب تهدیدات فضای مجازی هم بود.
وی با اشاره به درخشندگی چشمگیر پلیس فتا با وجود نوظهور بودن اظهار کرد: امروز پلیس فتای جمهوری اسلامی در مقایسه با پلیس فتای سایر کشورها  سرآمد است.

این مقام قضایی تأکید کرد: امروز ما باید خودمان را به دانش فضای مجازی روز مجهز کنیم و با کسانی که از این بستر بر علیه اشخاص، اموال و امنیت کشور فضا سازی و اقدام می‌کنند، مقابله کنیم. 
صادقی نیارکی با اشاره به نقش مستقیم و موثر فضای مجازی در اغتشاشات اخیر در کشور تصریح کرد: در حوادث  اخیر دشمنان نظام با سوء استفاده از این فضا با تمام امکانات در راستای ناامن کردن کشور تلاش کردند، اما با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و حضور انقلابی و جهادی مردم در صحنه و اقدامات مقابله‌ای در فضای مجازی این بار هم مانند گذشته توطئه دشمنان خنثی شد. 
رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه استفاده درست از فضای مجازی در ارائه خدمات سریع و با حجم بالا به مردم بسیار موثر است، ادامه داد: در کنار محاسن استفاده از فضای مجازی باید مراقب معایب و آسیب‌های این فضا نیز باشیم.
وی خاطر نشان کرد: در عصر دیجیتالی و مجازی جامعه  قضات ما در امر قضاوت نیازمند آشنایی دقیق به فضای مجازی و آموزش در این حوزه است و برگزاری چنین دوره هایی در فرایند رسیدگی به پرونده‌ها بسیار موثر خواهد بود.
لازم به ذکر است در این همایش سردار طراقیه فرمانده انتظامی استان، دادستان مرکز استان، معاونین دادگستری استان، رئیس مرکز ملی مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا فراجا، روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان، قضات و مدیران دفاتر دادگستری استان نیز حضور داشتند.

پایان پیام/2308

منبع: فارس
شناسه خبر: 1271448

مهمترین اخبار ایران و جهان: