نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 10:28

عاملان شهادت کودک ۲ ساله فلسطینی باید بازخواست شوند

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه به شهادت یک کودک ۲ ساله فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، تور وینسلند، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه روز دوشنبه، شهادت «محمد التمیمی» کودک ۲ ساله فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست را محکوم کرد.

این مسئول سازمان ملل تاکید کرد که عاملان این جنایت باید بازخواست شوند.

وی با انتشار یک پست توئیتری اعلام کرد: من این اقدام را محکوم می‌کنم و از فوت این کودک فلسطینی که چند روز قبل به ضرب گلوله نیروهای اسرائیلی در منطقه نبی صالح به شدت مجروح شده بود، ناراحت هستم.

وینسلند ادامه داد: غیرنظامیان به ویژه کودکان سنگینی این درگیری‌ها را به دوش می کشند. من به خانواده این کودک فلسطینی تسلیت می گویم و خواهان بازخواست عاملان آن هستم.

روز گذشته، منابع فلسطینی از شهادت کودک دو ساله فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست در روستای نبی صالح در شمال رام الله خبر دادند.

بر اساس این گزارش، منابع بیمارستانی روز دوشنبه اعلام کردند که محمد هیثم التمیمی دو ساله که در جریان یورش دو روز قبل نظامیان صهیونیست به روستای نبی صالح در شمال رام الله در کرانه باختری زخمی شده بود، به شهادت رسید.

وی به علت وخامت اوضاع جسمانی در بیمارستانی دررام الله بستری بود. این کودک فلسطینی از ناحیه سر از سوی نظامیان صهیونیست هدف قرار گرفته و زخمی شده بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1264904

مهمترین اخبار ایران و جهان: