نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 15:00

انجام ۱۲ هزار ماموریت توسط اورژانس ۱۱۵ خوزستان در نوروز/ رامهرمز رکورد دار حوادث نوروزی

مدیر روابط عمومی اورژانس استان خوزستان گفت: 12هزار و ۴۲۵ ماموریت توسط اورژانس ۱۱۵ خوزستان از 25 اسفندماه تا کنون به انجام رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عارف اصل شرهانی مدیر روابط عمومی اورژانس استان خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۲ هزار و ۴۲۵  ماموریت شامل سه هزار و ۳۶۰ تصادفی و ۹ هزار و ۶۵ غیر تصادفی از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۴ فروردین ماه امسال توسط این مرکز در خوزستان به انجام رسید.

وی گفت: 6 هزار و ۵۴۴ مورد اعزام به مراکز درمانی و پنج هزار و ۸۸۱ مورد درمان در محل صورت گرفته و ۱۵ پرواز بالگرد برای انتقال ۱۶ مصدوم و بیمار به انجام رسیده است.

شرهانی افزود: ماموریت‌های اورژانس در بخش برون‌شهری ۲۸ درصد، درون شهری ۶۶ درصد، روستایی چهار درصد و سایر ماموریت‌ها ۲ درصد بوده است.

وی با اشاره به وجود 6 شهر پرحادثه در خوزستان ادامه‌داد: رامهرمز، شوش، ماهشهر، ایذه، اندیمشک و مسجدسلیمان به ترتیب پرحادثه ترین نقاط گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین رکورد ماموریت مربوط به رامهرمز با ۵۲۲ مورد و کمترین نیز به شهرستان هویزه با ۱۱ ماموریت اختصاص دارد.

سخنگوی اورژانس ۱۱۵ خوزستان در خصوص تماس های تلفنی با این مرکز گفت: ۲۸ هزار و ۲۱۹ تماس در این مدت با اورژانس برقرار شده که دو هزار و هفت مورد مزاحم بوده است.

وی اظهارکرد: اورژانس امکان قطع و یا بلاک کردن تماس های فرد مزاحم را دارد اما احتمال بروز حادثه و بیماری در روز بعد برای صاحب شماره تلفن زیاد است که در نتیجه امکان امداد رسانی به سختی انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، طرح سلامت نوروزی از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۲ اجرا می شود و ایستگاه‌های سلامت در مبادی ورودی استان از جمله اندیمشک، دزپارت، هندیجان ، آبادان و بهبهان با امکانات پزشکی و آمبولانس مستقر هستند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1125378

مهمترین اخبار ایران و جهان: