نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 15:22

استفاده از تولید داخلی پاسخ کوبنده به تحریم های اقتصادی است

زنجان-امام جمعه سلطانیه گفت: استفاده از تولید داخلی و توجه به حوزه دانش بنیان پاسخ کوبنده به تحریم های اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عمران حسینی نسب در خطبه های نماز جمعه شهر سلطانیه با گرامیداشت ایام الله دهه فجر و با تشریح چرایی انقلاب، گفت: وابستگی همه جانبه به غرب خصوصاً آمریکا و بی اختیاری شاه در تصمیم گیری، فساد و دین‌ستیزی حاکمان طاغوت، تلاش برای انحراف و ضایع کردن جوانان، بی‌اعتنایی به رأی مردم، عقب‌ماندگی کشور در علم، صنعت و عدم برخورداری از خدمات عمومی از عوامل انقلاب است.

وی به عکس العمل دشمنان به پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه حمله نظامی ناجوانمردانه ۸ ساله به کشور برای سرنگونی نظام، تحریم و محاصره اقتصادی، تهاجم فرهنگی و هجمه به باورها و اعتقادات مردم، جلوگیری از پیشرفت علمی، صنعتی کشور و برنامه‌ریزی برای براندازی نظام اسلامی نمونه هایی از مخالفت دشمنان با انقلاب اسلامی است، گفت: جنگ تحمیلی، تحریم اقتصادی و تهاجم فرهنگی و اغتشات برای مقابله با انقلاب اسلامی است.

امام جمعه سلطانیه به دستاوردهای انقلاب اسلامی با همه دشمنی ها و توطئه ها در عرصه های مختلف اشاره کرد و با بیان امنیت و حفظ تمامیت ارضی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است در حالی که در ۲۰۰ سال منتهی به انقلاب ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار کیلومتر مربع از خاک ایران را بیگانگان برده اند و در علم و فناوری که بعد از انقلاب از نقطه صفر آغاز شده ۲۳ پله ارتقاء پیدا کردیم و در منطقه رتبه اول علمی از آن ایران است، و گسترش اخلاق و معنویت نیز از دستاوردهای دیگر انقلاب اسلامی است، گفت: وجه تمایز انقلاب اسلامی با حکومت های دیگر اخلاق و معنویت است.

حسینی نسب افزود: وضعیت فعلی از لحاظ اقتصادی قابل دفاع نیست و وعده های اقتصادی باید عملی شود ولی با این حال دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه اقتصاد نیز قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست بطوری که حدود دو سال قبل از انقلاب ۴۶ درصد مردم زیر خط فقر بودند اما همین میانگین در سال ۹۱ به حدود ۸ درصد رسیده بود که متاسفانه در سال‌های اخیر کمی بیشتر شده و این همان یک دهه عقب ماندگی است.

وی ادامه داد: روش مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم و همچنین در سخنرانی ها از جمله در دیدار با تولید کنندگان و کارآفرینان در دفاع واقع بینانه و نقد منصفانه از خدمات نظام اسلامی برای همه ما الگوست.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه تحریم اقتصادی ایران برای به چالش کشیدن انقلاب، ۱۰ سال پیش در آمریکا طراحی شد و تصمیم گرفتند که مواجهه با ایران یک جنگ اقتصادی باشد، گفت: استفاده از تولید داخلی و توجه به حوزه دانش بنیان پاسخ کوبنده به تحریم های اقتصادی است.

حسینی نسب با اشاره به مراسم معنوی اعتکاف افزود: اعتکاف فرصت خلوت با خدا در خانه خدا برای به آرامش رسیدن دلهای ناآرام است و ذکر خدا آرامش بخش دلهاست.

وی با گرامیداشت ۱۳ رجب سالروز ولادت مولود کعبه حضرت علی(ع) و با بیان اینکه عظمت علی (ع) را جز خدا و پیامبر نمی تواند بشناسد، شجاعت در پذیرش حق را از ویژگی های آن حضرت دانست و افزود: سبقت او در پذیرش اسلام و اولین مسلمان بودن و مخفی نگه نداشتن ایمان و دفاع از حق نمونه هایی از شجاعت آن حضرت در پذیرش حق است و حالا ما باید خود را با این معیار بسنجیم که ما در میدان هجمه ها چقدر مرد میدان دفاع از ارزشهای اسلام و انقلاب هستیم.

امام جمعه سلطانیه قضیم بودن یعنی دفاع از پیامبر در برابر جسارتها و آزار و اذیت ها را از ویژگی دیگر حضرت علی (ع) دانست و با بیان اینکه بزرگان مکه نمی‌توانستند به‌طور مستقیم به پیامبر (ص) جسارت و اهانت نمایند، و به همین دلیل کودکان را با وعده و وعید فریب می‌دادند و آنان را تشویق به جسارت به پیامبر می‌نمودند و هنگامی که رسول خدا (ص) از منزل بیرون می‌آمد، کودکان با سنگ‌پرانی و پاشیدن خاک بر سر و صورت ایشان حضرت را اذیت می‌کردند.

حسینی نسب افزود: پیامبر مشکل را با علی (ع) در میان گذاشت. علی (ع) نیز بعد از آن با پیامبر همراهی می کرد و چون که هم سنّ و سال همان کودکان بود، وقتی آنان پیامبر را اذیت می کردند به سراغشان می‌رفت و با برخوردی مثل پیچاندن گوش و…، مانع می شد که به پیامبر اذیت کنند و آنها با حال گریه به خانه می رفتند و می گفتند قضمنا علی و این همان کاری است که فرزندش حضرت عباس (ع) در کربلا از امام حسین علیه‌السلام کرد، گفت: دفاع از رهبر جامعه اسلامی سیره امیرمؤمنان برای جامعه امروز ما در دفاع از ولایت فقیه است.

وی با تسلیت ایام شهادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها، به ویژگی های شخصیتی ایشان اشاره کرد و افزود: حضرت زینب (س) در همراهی با امام زمان خود بصیرت داشت و در مقابل شهدا احساس مسئولیت می کرد و لذا با خطبه های آتشین از نهضت کربلا پاسداری کرد.

امام جمعه سلطانیه با قدردانی از اقدامات شهرداری خصوصاً در آسفالت ریزی معابر و تاکید بر اصلاح پیاده رو های شهر و تاکید بر قضاوت ها و دیدگاه ها توسط مردم درباره عملکردهای ادارات با قدردانی از خدمات نظام گفت: سلطانیه برای رسیدن به نقطه مطلوب شهری نیاز به تلاش مضاعف دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1016934

مهمترین اخبار ایران و جهان: