نیوز سیتی!
18 دی 1401 - 22:55

توسعه فرهنگ اربعین راهکار رفع مشکلات کشور است

شاهرود- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه اربعین حسینی بی‌نظیرترین تجمع بشریت است، گفت: توسعه فرهنگ اربعین یکی از راهکارهای خروج ما از بحران‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس عبدالهی شامگاه یکشنبه در همایش تقدیر از موکب‌های برگزاری اربعین دلدادگان حسینی شهرستان شاهرود به میزبانی سالن البرز شرقی درباره چرایی اربعین جاماندگان، تاکید کرد: پنج درصد مردم ما در بهترین آمارها توفیق حضور در کربلا را دارند اما ۹۵ درصد مردم نیاز داشتند با مکانیزمی به فرهنگ اربعین متصل شوند.

وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین دلدادگان حسینی در داخل کشور، با هدف استفاده عمومی مردم از این فرهنگ ناب ارادت به امام حسین (ع) پایه گذاری شد، افزود: اربعین بی‌نظیرترین تجمع بشریت است که در کربلای معلی رخ می‌دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه در مسیر شناساندن فرهنگ اربعین حسینی راه‌های نرفته بسیاری وجود دارد، تاکید کرد: باید بتوانیم فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی، فرهنگ تعامل و رفاقت و همچنین پا گذاشتن روی منیت ها و وصل شدن به دریای بیکران ولایت که در نهایت فرهنگ اربعین را به صورت کلی شکل می‌دهد، توسعه و عمق ببخشیم.

عبدالهی خواستار توجه بیشتر به توسعه فرهنگ اربعین و انسجام هیئت‌ها و مردم در آن روز به خصوص شد و افزود: اگر می‌خواهیم مشکلات فرهنگی و سیاسی و اقتصادی مان حل شود باید به فرهنگ اربعین توسعه یابد

وی افزود: منطقه شاهرود و بسطام از منظر ما به عنوان خادمان شبکه مساجد و هیئت‌ها و … قطب مذهبی استان سمنان است و ما در هیچ نقطه‌ای به این اندازه هیئت و فعالان مذهبی ثبت شده نداریم و لذا ما از این ظرفیت خیلی بهره مند نیستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ادامه داد: اگر انسجام شبکه مساجد و هیئات و فعالان مذهبی ارتقا پیدا کند، قطعاً خیر و برکات آن به استان سمنان و کل کشورمان، خواهد رسید.

به گزارش مهر، در این مراسم از موکب‌های اربعین دلدادگان حسینی شهرستان شاهرود تقدیر شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 964034

مهمترین اخبار ایران و جهان: