نیوز سیتی!
17 دی 1401 - 12:42

مک‌کارتی: اولویتم پایین‌آوردن قیمت‌ها و توقف بدهی‌های ملی است

رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا تأکید کرد که مهمترین اولیت کاری‌اش، پایین‌آوردن قیمت‌ها و جلوگیری از هزینه‌های بیهوده در واشنگتن است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، کوین مک کارتی، رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد مهمترین اولویت کاری‌اش، پایین‌آوردن قیمت‌ها و خوشحال‌کردن خانواده‌های آمریکایی‌ست.

وی دراین‌باره گفت: هیچ چیزی مهمتر از تواناکردن خانواده‌های آمریکایی برای زندگی و لذت‌بردن از زندگی که شایسته آن هستند، نیست. و به همین دلیل ما متعهد به توقف هزینه‌های بیهوده در واشنگتن، کاهش قیمت‌های مواد غذایی، بنزین، خودروها، و مسکن و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها، و توقف افزایش بدهی‌های ملی هستیم.

مجلس نمایندگان آمریکا سرانجام پس از ۴ روز و ۱۵ دور رأی‌گیری، «کوین مک‌کارتی»، جمهوری‌خواه را به عنوان رئیس این مجلس انتخاب کرد.

مک‌کارتی با کسب ۲۱۶ رأی از ۴۲۸ رأی مأخوذه، به ریاست مجلس نمایندگان آمریکا انتخاب شد و رقیب او «حکیم جفریز»، رهبر اقلیت دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان ۲۰۲ رأی کسب کرد.

مک‌کارتی، رهبر جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان که بالاترین شانس به‌عهده‌گرفتن ریاست این مجلس را داشت، در چهارده دور رأی‌گیری نتوانسته بود حد نصاب لازم را به دست بیاورد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 960034

مهمترین اخبار ایران و جهان: