نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 17:15

هشدار گانتس به نتانیاهو: اسرائیل در آستانه جنگ داخلی است

«بنی‌گانتس» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در واکنش به اقدامات تنش زای روزهای اخیر کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از وی خواست تا از تشدید بحران سیاسی در این رژیم جلوگیری کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «بنی‌گانتس» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی با هشدار به نتانیاهو خطاب به وی گفت: «اگر به مسیری که در پیش گرفته‌ای ادامه دهی، مسئولیت جنگ داخلی در اسرائیل بر عهده تو خواهد بود.»

این در حالی است که نتانیاهو شب گذشته در نشستی با حضور نمایندگان حزب لیکود در پارلمان رژیم صهیونیستی با اشاره به اعتراضات اخیر خیابانی علیه کابینه خود گفت که از تشکیل کمپین‌های اعتراضی و راهپیمایی علیه خود ترسی نداریم، چرا که حمایت 2 میلیون نفر را پشت سر خود داریم.

تلاش‌های نتانیاهو و «یاریو لوین» وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی به منظور اصلاحات قضایی با هدف کاهش اختیارات قوه قضاییه و تضعیف دادستان عالی با واکنش منفی گسترده از سوی احزاب مخالف، قضات، وکلا و ساکنین سرزمین‌های اشغالی همراه شده است.

کارشناسان معتقدند نتانیاهو قصد دارد تا با کاهش صلاحیت دستگاه قضایی زمینه تبرئه خود را از 3 پرونده قضایی خود و همسرش که در حال حاضر در محاکم رژیم صهیونیستی در حال رسیدگی است را فراهم سازد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 968334

مهمترین اخبار ایران و جهان: