نیوز سیتی!
29 اسفند 1401 - 13:18

سال نو با باران می‌آید/ ورود سامانه بارشی به آذربایجان شرقی

تبریز- رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی از بارش باران در اولین روز سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد امیدفر، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه فعالیت این سامانه بارشی از روز سه شنبه تشدید می‌شود، افزود: بر اساس بررسی آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی فعالیت این سامانه بارشی موجب ابرناکی، بارش باران به صورت رگبار، رعد و برق و وزش باد گاهی تا به نسبت شدید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این سامانه کلیه نواحی استان به ویژه نیمه شرقی و منطقه ارسباران را فرا می‌گیرد، اظهار کرد: فعالیت این سامانه از اوایل روز چهارشنبه کاهش یافته و به مرور تمام می‌شود.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: تشدید فعالیت این سامانه همچنین موجب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، اصابت آذرخش و در نواحی مستعد بارش تگرگ و در نواحی سردسیر و کوهستانی لغزندگی، مه گرفتگی، کولاک برف و اختلال در تردد می‌شود.

امیدفر، به مسافران و مهمانان نوروزی استان توصیه کرد از رفتن به حریم رودخانه‌ها و اتراق در حاشیه مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات برای جلوگیری از برخورد آذرخش خودداری کنند.

وی همچنین خواستار لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی شد و بر همراه داشتن تجهیزات زمستانی در جاده‌های کوهستانی و آمادگی و انجام اقدامات پیشگیرانه در مورد آب گرفتگی معابر عمومی تاکید کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1101678

مهمترین اخبار ایران و جهان: