نیوز سیتی!
06 اسفند 1401 - 22:03

زیرساخت های لازم برای توسعه کشتی در کردستان فراهم است

سنندج- دبیر فدراسیون کشتی گفت: زیرساخت های لازم برای توسعه کشتی در کردستان فراهم است و انتظار داریم که از این امکانات برای توسعه این رشته ریشه دار بهره گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام مهربان روز شنبه در مجمع انتخابات رئیس هیئت کشتی کردستان در سنندج، اظهار کرد: این استان دارای پیشینه درخشانی در رشته کشتی است و باید با تلاش مضاعف جایگاه واقعی خود را بازیابد.

وی افزود: کردستان دارای کشتی گیران پیشکسوت و مطرحی در سطح کشور است.

دبیر فدراسیون کشتی با بیان اینکه «جمشید خیرآبادی» از افتخارات کردستان و از مربیان تأثیرگذار در کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی است، گفت: نتیجه شگفت المپیک لندن در کشتی فرنگی با سه نشان طلا برای کشورمان که تاکنون تکرار نشده، مرهون زحمات این مربی با دانش است.

مهربان با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی باید کار مضاعف داشت و با تلاش بیشتر برای کشتی کردستان کوشید، یادآور شد: انجام هر فعالیت و خدمتی بدون انتقاد و خرده گیری نخواهد بود و اصولاً به قطاری که در حال حرکت است سنگ پرتاب می‌کنند و اگر به خیرآبادی خرده گرفته می‌شود به خاطر حرکت در مسیر درست است و اینگونه هجمه‌ها در ورزش طبیعی است.

دبیر فدراسیون کشتی کشور با اشاره به اینکه در مسیر توسعه و صعود به قله‌های موفقیت برخی خسته شده و از ادامه مسیر باز می‌مانند، ادامه داد: نباید منتظر تعریف و تمجید بود و باید با جمع سلایق مختلف آنها را مدیریت کرد.

مهربان با بیان اینکه زیرساخت‌های کشتی در کردستان آماده است و این استان، پتانسیل لازم برای قهرمانی و آموزش را دارد افزود: کردستان، استانی است که سابقه درخشانی در کشتی فرنگی و شرایط خوبی را در کشتی آزاد دارد و به عبارتی این رشته در کردستان ریشه دار است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1057178

مهمترین اخبار ایران و جهان: