نیوز سیتی!
22 بهمن 1401 - 11:14

انقلاب اسلامی، «نه» بزرگ فرهنگ ایرانی و اسلامی به فرآیند جهانی سکولارسازی عالم بود

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: انقلاب اسلامی «نه» بزرگ فرهنگ ایرانی-اسلامی به فرآیند جهانی سکولارسازی عالم بود و اولین حرکت موفق دین داران در جهان مدرن، در عرصه سیاست و اجتماع به شمار می رود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و 22 بهمن بیانیه‌ای صادر کردند.

متن کامل بیانیه به این شرح است:

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا، در طلیعه 44 مین سالگرد پیروزی انقلاب کبیر اسلامی، ضمن تبریک این یوم‌الله و نقطه عطف تاریخ بشر، با آرمان‌های ملت شریف و رهبر انقلاب کبیر اسلامی، بیعت دیگرباره می‌نماید.

ملت ایران، انقلابی‌ترین ملت جهان معاصر و تنها ملتی است که در یک قرن، دو انقلاب بزرگ و ملی  را خلق کرده. انقلاب‌هایی برخاسته از متن جامعه و با هدایت و رهبری علما و روحانیون. انقلاب مشروطه به واسطه اختلاف رهبران، توطئه بابی‌های ازلی و عناصر غرب زده نفوذی در انقلاب و صد البته با دخالت روس و انگلیس به انحراف کشیده شد و شکوفه‌های آن همچون مدرس و عشقی و فرخی یزدی و صولت الدوله قشقایی و بسیاری دیگر، زیر چکمه رضاخان، دیکتاتور دست نشانده اجنبی به خاک و خون کشیده شد.

پهلوی دوم نیز با خلق طیف متنوعی از جنایات، از کودتای 32 تا کشتار خرداد 42 و تاسیس دستگاه دژخیم ساواک نشان داد تمایز ماهوی در سیاست‌ورزی با پدر ندارد؛ سرکوب مردم و مخالفان داخلی با اتکای تام به نیروهای خارجی. در چنین شام سیاهی از تاریخ ایران، انقلاب کبیر اسلامی با هدف قرار دادن همزمان استبداد داخلی و استکبار و استعمار خارجی و با دو شعار ایجابی آزادی و استقلال و با تکیه بر اسلام به عنوان مکتب و نقطه اتکای خود به جای اتکا بر شرق و غرب، توان فرهنگ ایرانی اسلامی ملت ایران جهت در دست گرفتن سرنوشت خود و رهبری تاریخ آینده جهان را به منصه ظهور نشاند.

انقلاب کبیر اسلامی، «نه» بزرگ فرهنگ ایرانی و اسلامی به فرآیند جهانی سکولارسازی عالم بود و از این جهت اولین حرکت موفق دین‌داران در جهان مدرن، در عرصه سیاست و اجتماع به شمار می‌رود؛ طرحی برای برون رفت از افق سکولاریسم مدرن که در دهه‌های اخیر داعیه پایان تاریخ داشت. تمام مصائب تحمیل شده به ملت ایران و ضربات سهمگین وارد شده بر پیکره انقلاب اسلامی طی 44 سال گذشته، تعبیر همین نزاع بزرگ تاریخ 5 قرن گذشته است. نزاعی میان مومنان و کفار بر سر حضور یا عدم حضور "خدا" در متن تحولات و تصمیمات اجتماعی-سیاسی.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا، جنگ جهانی رسانه‌ای تحمیل شده بر ملت ایران و جمهوری اسلامی در پائیز گذشته را در همین طرح کلان فهم و تفسیر می نماید.

همزمان و در عین افشای دست مداخله گر قدرت های سیاسی-فرهنگی مستکبر جهانی جهت نابودی ساختار سیاسی برآمده از افق فرهنگی متعالی ملت ایران، نبایستی از سطوح میانی و خرد تحلیلی نیز غفلت ورزید.

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا، با تکیه بر اصول انقلاب اسلامی و به منظور برون رفت از شرایط فعلی به طرح پیشنهاداتی مبادرت می ورزد:

1. در عرصه داخلی، رفاه، عدالت اجتماعی و آزادی های مشروع مدنی، حق تاریخی ملت ایران است و دولت، مجلس و قوه قضائیه بایستی بیش از پیش در راستای تحقق این اهداف و شئون ملت ایران گام بردارند.

2. کاهش ارزش پول ملی، مصیبتی ست که متاسفانه در دولت های اخیر به شکل مشابهی در حال تکرار است و این وضعیت نشاندهنده سیاست های غلط اقتصادی دولت ها در حوزه ی ارز و صیانت از ارزش پول ملی است و صد البته بایستی در این سیاست های کلان ارزی بازنگری نموده، اقتصاددانان و مشاوران اقتصادی دیکته کننده ی این سیاست ها را تغییر داد.

3. تخصیص یارانه نقدی به مردم و خصوصا اقشار آسیب پذیر در صورتی ارزشمند و قابل دفاع است، که میزان یارانه های نقدی به تناسب تورم سالانه و با توجه به تخریب ارزش پول ملی، افزایش یابد و الا عملا به معنای حذف یارانه از سفره ی اقشار کم درآمد خواهد بود.

4. معضله مسکن یکی دیگر از چالش های اساسی خانوار ایرانی در روز های حاضر است که بایستی برای آن تدبیر در خوری فراتر از حرف و وعده داشت.

5. مبارزه با فساد در همه ی ابعاد آن، مایه امیدواری و پایداری ملت و گرایش بیشتر آنان به مسئولان و نظام اسلامی خواهد شد و در این راستا شفافیت حداکثری در اولویت قرار دارد.

6. در عرصه برون مرزی، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا، به عنوان حامی حقوق نخبگان، دانشجویان و اساتید ایرانی خارج کشور، بار دیگر بر لزوم تبیین سازوکار مناسب جهت جذب نخبگان ایرانی به دانشگاه ها، وزارت خانه ها، پژوهشگاه ها و مراکز تصمیم ساز داخلی تاکید ورزیده، آمادگی خود را جهت ساماندهی و تسریع این فرایند اظهار می دارد.  

7.حمایت از مستضعفان و تحقیر مستکبران زورگو و مقاومت در برابر آنان بایستی هر چه بیشتر در دستورکار دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران واقع شود.

8. اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا، به عنوان چشمان باز ملت ایران، بار دیگر بر لزوم دستورالعمل و برنامه واحد نمایندگی های جمهوری اسلامی جهت پیش برد اهداف انقلاب اسلامی تاکید می ورزد و وضعیت فعلی ساختارهای مذکور را در شان ملت ایران نمی داند.

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا به عنوان فرزند ملت عظیم، فرهیخته و تاریخ ساز ایران اسلامی، ضمن امید به آینده روشن پیش روی، بر این باور است که تمامی مشکلات و ناکارآمدی های موجود، دارای راهکار عملی در بازه های متناسب و معقول بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت بوده و توان عبور از این مشکلات در روح و جسم پرتوان ملت مومن ایران مشهود است. در این راستا دست خود را به سوی مسئولان امر دراز کرده و آماده به اشتراک گذاشتن و بذل علم، تخصص و تقدیم جوانی خود به آرمان های ملت عزیز ایران هستیم؛ ان شاء الله.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1032534

مهمترین اخبار ایران و جهان: