نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 14:17

آذربایجان 1.3 میلیون جوان دارد/ سه‌شنبه‌‍‌های جوانان با مدیران

معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر ۳۰۶ سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان فعالیت می‌کند که ۲۳ هزار جوان به صورت مستقیم و ۲۵۰ هزار جوان به صورت غیرمستقیم در این موسسات فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، امیر تقی‌زاده، معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار کرد: اداره کل ورزش و جوانان در کنار رسالت ورزشی خود در حیطه فرهنگی جوانان هم فعالیت دارد  به طوریکه یک میلیون و ۳۰۰ هزار جوان در استان وجود دارد که اداره کل و ورزش و جوانان جوانان کارهای دیده بانی و رصد پایش  جوانان را انجام می‌دهد.  

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ برنامه در هفته جوان برگزار می‌شود، گفت: جلسه ستاد ساماندهی برای رصد و پایش جوانان روز یکشنبه برگزار خواهد شد و همچنین ۱۳ جوان برتر نخبه استان تجلیل خواهد شد و ۲۶۵ جوان در سطح استان و شهرستان شناسایی شده است. 

معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان به برگزاری اردوی راهیان پیشرفت در  هفته پیش‌رو اشاره کرد و گفت: جوانان با حضور در صنایع و کارخانجاتی که بعد از انقلاب ایجاد شده‌اند از نزدیک شاهد پیشرفت‌های کشور خواهند شد. 

وی به فعالیت همه مراکز مشاوره تخصصی ازدواج در هفته جوان و ازدواج اشاره کرد و گفت: نزدیک به ۲۷ مرکز در سطح استان فعالیت می‌کند. 

فعالیت ۳۰۶ سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان

تقی‌زاده در ادامه آموزش‌های قبل از ازدواج در پادگان‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: در حال حاضر ۳۰۶ سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان فعالیت می‌کند که ۲۳ هزار جوان به صورت مستقیم و ۲۵۰ هزار جوان به صورت غیرمستقیم در این موسسات فعالیت دارند. 

وی یادآور شد: دیروز بزرگترین همایش جوانان تمدن ساز با حضور پنج هزار از جوانان به همت هلال احمر برگزار شد. 

معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان با بیان اینکه مراحل شکل‌گیری رفتار انسان در کودکی بر اساس زر و یا زور است ولی وقتی آن کودک بزرگ‌ شد رفتارها براساس توانمندسازی شکل می‌گیرد، گفت: از اینجا به بعد اداره ورزش و جوانان باید الگوسازی انجام دهد. 

وی استخدام نخبگان کشور زمینه فعالیت و دلگرمی را در کشور دانست و گفت: این کارها قطعا زمینه برای آمدن جوانان مهاجر به کشور خواهد شد. 

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: معاونت فرهنگی و ورزشی فعالیت‌هایی در برنامه‌های مناسبتی و تقویمی و مسائل مربوط به حجاب و عفاف و حقوق شهروندی انجام می‌دهد و همچنین ترویج و‌ توسعه ورزش همگانی از دیگر کارهای این حوزه است چراکه به گفته پزشکان ورزش یک و نیم برابر تاثیر بیشتر از دارو در درمان افسردگی دارد به همبن خاطر موضوع ورزش همگانی برای ما بسیار پر اهمیت است.  

کمک ۴.۵ میلیارد تومانی به زلزله‌زدگان خوی

وی رسالت دیگر حوزه ورزش و جوانان ترویج روحیه اخلاق مداری و منش پهلوانی برشمرد و گفت: اهدای خون، آزادسازی زندانیان، کمک به زلزله زدگان، جشن‌های گلریزان و غیره از دیگر کارهای اداره کل ورزش و جوانان است به طوریکه تا الان چهار و نیم میلیارد تومان کمک به مردم زلزله زده خوی از طرف اداره کل شده است. 

وی گفت: اوقات فراغت، هویت جوانان، اشتغال و بیکاری جوانان و ازدواج و حقوق قانون‌گذاری جوانان و سطح سواد جوانان و غیره از دیگر کارهای اولویت‌بندی شده است. 

سه‌شنبه‌‍‌های جوانان با مدیران

تقی‌زاده به سه‌شنبه‌های جوانان با مدیران اشاره کرد و گفت: در این روز مدیران با جوانان نشسته و صحبت می‌کنند و تاکنون ۱۸ جلسه برگزار شده است و در کل حس مفید بودن، دیده شدن در جامعه از جمله درخواست‌های جوانان بوده است. 

وی گفت: در طرح‌های کلی اوقات فراغت جوانان پرتال جامعه جامعه اوقات فراغت ایجاد شده است. تجلیل از دستگاه‌های برتر هفته ازدواج و خانواده و ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی از طریق تبصره ۱۸، ایجاد دفتر اجتماعی جوانان وجود دارد که با شعار محوری ازدواج آگاهانه به هنگام و پایدار و آسان برای جوانان ایجاد شده است. 

تقی‌زاده یادآور شد: ۲۱ موسسه برای ازدواج آسان و ۲۷ مرکز مشاوره برای ازدواج وجود دارد. 

وی با بیان اینکه مجمع خیرین ازدواج در استان وجود دارد که تلاش شبانه‌روزی در این امر دارند، گفت: راه‌اندازی دبیرخانه نیروهای مسلح در حوزه ورزش و جوانان از دیگر اقدامات می‌باشد که تاکنون نزدیک به ۲۳ هزار نفر از سربازان وظیفه عضو هستند و از کلاس‌ها استفاده می‌کنند. 

وی گفت: پنج دوره جشنواره زوج‌های موفق نیروهای مسلح تاکنون برگزار شده است و ۲۱ اسفند نیز دوره جدید برگزار خواهد شد. 

پایان پیام/۶۰۰۳۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1069778

مهمترین اخبار ایران و جهان: