نیوز سیتی!
10 آذر 1401 - 17:12

تلاش برای میزبانی متفاوت از زئران رضوی در نوروز ۱۴۰۲

مشهد ـ قائم مقام رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: با توجه به شروع ماه رمضان از پنجم فروردین این موضوع باعث می‌شود تا شرایط خدمت رسانی به زائران نسبت به سالهای گذشته متفاوت باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد ظهر پنجشنبه در نشست پیش نویس سند محتوایی و الزامات میزبانی زائران بارگاه منور رضوی در نوروز ۱۴۰۲ اظهار کرد: حضور زائران در نوروز ۱۴۰۲ متفاوت خواهد بود و به علت تقارن تعطیلات بهار و آغاز ماه مبارک رمضان، طی ماه‌های پایانی سال شاهد موج سفر به مشهد هستیم.

قائم مقام رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با تحلیل آمارهای ارائه شده از شرایط سفر زائران به مشهد، بیان کرد: بررسی سفرها طی سال جاری نشان می‌دهد استفاده از وسیله نقلیه شخصی به شدت افزایش یافته است که باید مبتنی بر آن برنامه‌ریزی و تهمیدات لازم نیز صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای این دوران، هشت موضوع به عنوان اولویت مورد توجه قرار می‌گیرد، تصریح کرد: در نوروز نباید هیچ نقطه قوتی به ضعف تبدیل شود و بجای آن نقاط ضعف هم باید با هدف‌گذاری به نقاط قوت تبدیل شود که در این راستا باید ظرفیت‌های مردمی را صیانت کنیم و ارتقا دهیم.

حجت الاسلام گنابادی نژاد بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های ملی و کمک دیگر استان‌ها برای خدمات‌دهی مناسب به زائران تاکید کرد و گفت: باید ملاحظات را به نفع مردم و زائران کنار بگذاریم و ظرفیت‌های غیر استانی را فعال کنیم.

به گفته قائم مقام رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی، هر دستگاه اجرایی عضو ستاد متناسب با شرایط خود برنامه لازم برای میزبانی از زائران را تدوین کند و بر این اساس می‌توان نیازهای زائران را موردتوجه قرارداد و مبتنی بر آن، برنامه‌ریزی کرد.

وی اطلاع‌رسانی به زائران را از دیگر اولویت‌ها عنوان کرد و افزود: برای اینکه زائران دچار سرگردانی نشوند، باید امکانات و خدمات اسکان و پذیرایی، پارکینگ‌ها و دیگر نیازهای زائران ازطریق راهنمایان زائر و تبلیغات محیطی اطلاع‌رسانی شود؛ همچنین لازم است برای تأمین ناوگان حمل ونقل و حضور پزشکان متخصص در نوروز، تهمیدات لازم صورت گیرد.

حجت الاسلام گنابادی نژاد اظهار کرد: برای ساماندهی خانه‌مسافرها که استاندار ضرب‌الاجل تعیین کرده، پیگیری‌های لازم انجام شده است و در صورتی که واحدهای غیرمجاز همکاری نکردند، فعالیت‌شان ممنوع می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 891834

مهمترین اخبار ایران و جهان: