نیوز سیتی!
02 دی 1401 - 15:48

«دروغ» مهمترین ترفند دشمنان در جنگ شناختی است

مهدی‌شهر- امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه «دروغ» مهمترین ترفند دشمنان در جنگ ترکیبی است، گفت: باید جوانان و نوجوانانمان را نسبت به دروغ پردازی‌های دشمنان آگاه کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد بارانی در خطبه‌های نخستین نماز مهدی‌شهر در زمستان ۱۴۰۱ به میزبانی مصلای این شهر با حضور پیکر مطهر یک شهید گمنام، ضمن بیان اینکه همه ما سر سفره شهدا نشسته‌ایم سفره‌ای که هر چه برکت است از آنها است، ابراز کرد: اگر امروز با عزت پرچم ایران اسلامی به اهتزاز در آمده، به برکت خون شهدا است.

وی با بیان اینکه استقلال و امنیت ما از خون شهدا است، افزود: اسلام هر وقت می‌خواهد دچار مشکلی شود، خون شهدا به داد جامعه اسلامی می‌رسد و ما اعتقاد داریم که درخت تنومند انقلاب با خون شهدا آبیاری می‌شود.

زندگی زهرایی شهدا

امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه در عرصه‌های اخیر شهدای امنیت، شهدای شاه‌چراغ، شهدای بسیجی در مشهد، آرمان علی وردی و … جامعه را بیدار کردند، ابراز کرد: این شهدا بصیرتی به جامعه منتقل کردند که گرد و غباری که دشمنان بر روی ذهن جوانان ما پاشیده بودند، به برکت همین شهدا و خون‌ها، برطرف و پاک شد.

بارانی با بیان اینکه عزت ما در گرو این شهدای عزیز است چرا که این شهدا گل‌های معطری هستند که خداوند آنها را انتخاب کرد، ابراز کرد: مهمترین ویژگی شهدا ارتباط شأن با حضرت زهرا (س) است مانند ماجرای شهید احمد کاظمی که در عملیاتی مجروح شده بود و در بیمارستان بستری شدند به محض به هوش آمدن اعلام کردند که به منطقه برویم و وقتی جریان را از ایشان رسیدند اعلام کردند که حضرت زهرا (س) در عامل بیهوشی به طرف من آمدند و دستی بر سر من کشیدند و فرمودند که به منطقه بروید چرا که خوب شدید خیلی از شهدای ما با دستان مبارک حضرت زهرا (س) شفا یافتند و با دعای او به شهادت رسیدند

وی افزود: ایام فاطمیه بسیار اهمیت دارد و اگر ما توسط به حضرت زهرا (س) داشته باشیم همه ائمه (ع) به ما نظر می‌کنند زیرا مادرشان بانوی دو عالم است و ایشان مورد احترام تمام ائمه اطهار (ع) هستند.

جنگ ترکیبی دشمنان

امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه جنگ ترکیبی امروز دشوار تر از جنگ زمینی و دریایی و … است، ابراز کرد: جنگ شناختی یکی از ارکان پنج‌گانه برنامه‌ریزی ناتو در سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود که مهمترین ترفند آن دروغ است و دشمنان همواره از آن علیه مردم مستضعف و مسلمان جهان استفاده کردند.

بارانی با بیان اینکه در طول اغتشاشات تا امروز شاهد هستیم که به صورت مداوم دروغ پردازی شده است تا جایی که برخی متأسفانه آنها را باور کردند، بیان کرد: باید فرزندانمان را نسبت به این جنگ سختی که دشمنان ایجاد کرده‌اند، بیدار کنیم.

وی با بیان اینکه سقیفه‌ای که حضرت علی (ع) را خانه نشین کرد حالا عیناً امروز تکرار شده است، گفت: دشمن فکر می‌کند که امکان دار مانند آن زمان که حضرت علی (ع) تنها ماند، امروز نیز مردم از همراهی دست بردارند اما کور خوانده‌اند چرا که جامعه ما با تاسی از حضرت زهرا (س) برای اهتزاز همیشگی پرچم اسلام تا آخرین قطره خون خود دست از ولایت فقیه بر نخواهند داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 928578

مهمترین اخبار ایران و جهان: