نیوز سیتی!
02 دی 1401 - 16:13

مطالبه ایجاد درمانگاه تامین اجتماعی در بسطام محقق شد

شاهرود- امام جمعه بسطام با بیان اینکه مطالبه درمانگاه تامین اجتماعی در این بخش محقق شد، گفت: یک سوم جمعیت تحت پوشش شاهرود در بخش بسطام ساکن هستند لذا تحقق این درمانگاه اهمیت بسزایی داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید علی رضوی نسب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بسطام به میزبانی آستان مقدس امامزاده سید ابوالقاسم (ع) با بیان اینکه احداث و استقرار درمانگاه تأمین اجتماعی بخش بسطام در مرکز این بخش مطالبه‌ای بود که بالاخره جامه عمل پوشانده شد، گفت: بیش از یک سوم بیمه شدگان تأمین اجتماعی شهرستان شاهرود در بخش بسطام ساکن هستند لذا وجود درمانگاه در این بخش بسیار حیاتی بود.

وی با تبریک سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) به برشمردن فضائل حضرت مریم پرداخت و اظهار کرد: قرآن کریم مریم (س) را بانوی برگزیده خدا معرفی کرده است.

امام جمعه بسطام با بیان اینکه قرآن کریم برای ایشان عباراتی مانند بانوی پاکدامن و مطهر، بهترین زنان عصر خود، مظهر حیا و عفاف، الگوی مؤمنان، دختری عابد، بسیار راستگو به کار برده است، گفت: این ویژگی‌ها نشان از جایگاه والای حضرت مریم (س) دارد.

رضوی نسب بیان داشت: از معجزات عیسی (ع) و نشانه‌های حقانیت ایشان، شفای کور مادرزاد و و زنده کردن مردگان است.

وی در دومین بخش از سخنان خود ضمن بیان اینکه دوران زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) سه دوره دارد که نخستین آنها از هنگام ولادت تا پیش از هجرت به مدینه است و دوره دوم با هجرت به مدینه آغاز می‌شود و در نهایت سومین دورۀ زندگانی ایشان دوران کوتاهِ پس از رسول خدا (ص) بود که ایشان در آن دوره بارها به دفاع از ولایت پرداخت تا اینکه در این راه به شهادت رسید.

امام جمعه بسطام در خاتمه و با اشاره به سالروز تشکیل سازمان نهضت سوادآموزی ایران در سال ۵۸ به فرمان امام (ره) بیان کرد: ایشان به منظور آموزش خواندن و نوشتن به بزرگسالان و نیز کودکانی که به مدرسه دسترسی ندارند این سازمان را تأسیس کردند تا مانند دیگر یادگارهای امام راحل (ره) منشأ برکات شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 928634

مهمترین اخبار ایران و جهان: