نیوز سیتی!
10 خرداد 1402 - 09:11

آیت‌الله حسینی: کهگیلویه و بویراحمد در بحث گردشگری مذهبی ظرفیت خوبی دارد

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان ظرفیت خوبی در گردشگری مذهبی دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، آیین بزرگداشت مقام امام زادگان با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ، مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف کشور ، معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیران دستگاه‌های اجرایی، خدام و هیئت امنای کهگیلویه و بویراحمد در امامزاده فرج الله شهر یاسوج برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج در این آیین گفت: امروز بقاع متبرکه و امام زادگان محلی امن و پناهگاهی آرامش بخش برای مردم هستند، افراد در هر قشر و جایگاهی به این بزرگواران متوسل می‌شوند و توسل می‌جویند.

آیت‌الله حسینی، وجود بیش از 200 امام‌زاده واجب التعظیم در استان کهگیلویه و بویراحمد را نشان از ارادت قلبی مردم به ائمه دانست و گفت: عمران و آبادانی بقاع متبرکه و ترویج گردشگری مذهبی برای استفاده مردم و زائران ضروری است.

وی با اشاره به اینکه امامزادگان انسان‌هایی عالم، دانشمند و یک فقیه بوده اند و به همین دلیل توسط مردم تکریم می‌شوند ابراز کرد: در طول تاریخ کسی نبوده که با فحشا و فساد به رتبه اخلاقی و تکریم رسیده باشد.

وی با بیان اینکه ٢٠٠ هزار نفر از مردم کهگیلویه و بویراحمد سادات هستند، گفت:این افتخار و فضلیت بزرگی برای استان است.

آیت‌الله حسینی با انتقاد از عدم رسیدگی به بارگاه امامزاده فرج الله و امام زاده عبدالله (ع) در دل شهر یاسوج و بقاع متبرکه دیگر در سطح استان گفت: برای بسیاری از کارهای باطل هزینه‌های زیادی انجام می‌شود اما در بحث رسیدگی به امامزادگان کوتاهی می‌کنیم.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به گردشگر پذیر بودن استان اشاره کرد و افزود: برای اینکه مسافران بخواهند در مکانی استراحت کنند یکی از گزینه‌ها مراجعه به امامزادگان است لذا باید تجهیزات و امکانات لازم را فراهم کنیم اما در این کار کوتاهی کردیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: استفاده از معنویت بقاع امامزادگان می تواند تاثیر مطلوبی در دنیا و آخرت مردم داشته باشد، باید تلاش کنیم که رابطه مردم با اماکن مقدس و امامزادگان تقویت شود.

 حجت‌الاسلام نصیر‌الاسلامی افزود: امامزادگان منبع عظیم نور و برکت درجامعه هستند و باید با حضورو کسب معرفت نسبت با جایگاه و مقام امامزادگان شناخت معنوی خود را نسبت به آنان افزایش دهیم.

وی ضمن تشکر از همراهی و همکاری نماینده ولی فقیه و سایر مسئولین استانی با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اظهار امیدواری کرد: این نوع برنامه ها که هم جهت با ارتقاء فعالیت های فرهنگی و اجتماعی امامزادگان و بقاع متبرکه است نقش خود را به خوبی ایفا کند.

حجت الاسلام قاسم مومنی شاد معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: در دهه کرامت و به مناسبت بزرگداشت مقام امام زادگان بیش از 50 برنامه در بقاع متبرکه استان برگزار شد.

گفتنی است : در پایان این آیین از 34 نفر از مسئولین، خدام، هیئت امنا و فعالین فرهنگی که در طرح آرامش بهاری مشارکت فعال داشتند تجلیل شد.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1251578

مهمترین اخبار ایران و جهان: