نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 19:48

موافقت سازمان تامین اجتماعی با احداث بیمارستان جدید در دهدشت

استاندار کهگیلویه وبویراحمد از موافقت سازمان تامین اجتماعی کشور با احداث بیمارستان جدید در شهر دهدشت خبر داد.

به گزارش خبرگزازی تسنیم از یاسوج، سیدعلی احمدزاده در دیدار با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: در سفر اول دولت سیزدهم به کهگیلویه و بویراحمد که مهر ماه 1400بود مصوب شد که تامین اجتماعی با مشارکت وزارت بهداشت بیمارستان مستقلی در شهر دهدشت احداث کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: تامین اجتماعی با ساخت این بیمارستان در شهر دهدشت چندان موافق نبود که امیدواریم با توجه به نیاز شهرستان، سازمان تامین اجتماعی با ساخت این بیمارستان در شهرستان کهگیلویه موافقت نماید.

احمدزاده در بخش دیگری از سخنان خود به زمین چند هکتاری رها شده در شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: این زمین به معضلی در دل شهر تبدیل شده که از سازمان تامین اجتماعی انتظار می رود در این خصوص تصمیم جهادی اتخاذ کند.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی پتروپالایشگاه گچساران و کلنگ‌زنی منطقه ویژه اقتصادی گچساران گفت: برای ساخت پتروپالایشگاه بالغ برسه هزار نفر فرصت اشتغال ایجاد می شود و حوزه کارگری تامین اجتماعی افزایش می‌یاید.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور هم با بیان اینکه مصوبه دولت در خصوص احداث بیمارستان در شهر دهدشت را می پذیریم، گفت: تامین اجتماعی با احداث این بیمارستان در شهر دهدشت موافقت می کند.

میرهاشم موسوی عنوان کرد: با مشارکت وزارت بهداشت بیمارستان جدیدی در دهدشت ساخته می شود ضمن اینکه لازم است دانشگاه علوم پزشکی استان تضمین بدهد که نیروی کادر درمان و پزشکی بیمارستان را تامین کند.

وی بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی 106 هزار میلیارد تومان بدهی از سال 94 تا 1400 را پرداخت کرد و در واقع بزرگترین بدهی تاریخ تامین اجتماعی با اقدامات دولت سیزدهم پرداخت شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه گره احداث بیمارستان جدید دهدشت نزد تامین اجتماعی بود که با ساخت بیمارستان موافقت شد گفت: اکنون که گره کار باز شده و امکان توسعه و ساخت فراهم آمد این پروژه هم قطعا در سفر دولت وارد فاز اجرایی یا کلنگ‌زنی می شود.

شهرستان کهگیلویه 250 هزار نفر جمعیت دارد و تعداد تخت های مصوب بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت 163 تخت است و به دلیل اینکه تعداد مراجعه کنندگان زیاد است 220 تخت فعال است که ضریب اشغال تخت در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت از سایر مناطق استان بیشتر است.

درسفر اول دولت به استان قرار شد 100 تخت به بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت الحاق شود اما پیشنهاد استان ساخت بیمارستان مجزا با مشارکت تامین اجتماعی و وزارت بهداشت بود که در دیدار مدیرعامل تامین اجتماعی با استاندار کهگیلویه وبویراحمد با احداث این بیمارستان موافقت شد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1271734

مهمترین اخبار ایران و جهان: