نیوز سیتی!
11 خرداد 1402 - 15:09

اصلاح نظام ساخت‌وساز مسکن، یک ضرورت راهبردی است

مشهد ـ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اصلاح مسیرهای نادرست حاشیه شهر در گرو اصلاح نظام ساخت‌وساز مسکن است که مدت‌هاست این مناطق را به خود درگیر کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با سیدرضا موسوی‎ نیا مدیرکل و جمعی از معاونان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خراسان رضوی که ظهر پنجشنبه به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با تأکید بر اینکه امروز اولویت اصلی شهر امام رضا (ع)، حاشیه شهر است، اظهار کرد: اولویت‌ها را در نظر بگیرید. اجاره‌هایی که روز به روز افزایش پیدا می‌کند، نه‌فقط مناطق مرفه نشین بلکه حتی پهنه‌های پیرامونی را هم درگیر کرده و این نشان می‌دهد که مسئله در برنامه و طرح بلندمدت نیست بلکه باید به قید فوریت، تکانه‌ای در مسئله مسکن ایجاد شود که تحت تأثیر این شوک، قیمت در بازار کاهش پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اجاره‌هایی که روز به روز افزایش پیدا می‌کند، نه‌فقط مناطق مرفه‎نشین بلکه حتی پهنه‌های پیرامونی را هم درگیر کرده و این نشان می‌دهد که مسئله در برنامه و طرح بلندمدت نیست بلکه باید به قید فوریت، تکانه‌ای در مسئله مسکن ایجاد شود که تحت تأثیر این شوک، قیمت در بازار کاهش پیدا کند.

وی افزود: در حوزه حاشیه شهر، باید از تشکل‌های مردمی و فعالان حاشیه شهر که عمدتاً جوان، خوش‌فکر و باانگیزه هستند، کمک بگیرید و از نقطه آغاز تا نقطه کمال، جریان را به‌صورت مردم‌پایه مدیریت کنید. اصلاح مسیرهای نادرست حاشیه شهر در گرو اصلاح نظام ساخت‌وساز مسکن است که مدت‌هاست این مناطق را به خود درگیر کرده و بهبود شرایط در بسیاری از زمینه‌ها را در گرو خود قرار داده است.

گفتنی است؛ در ابتدای این دیدار، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان خراسان رضوی هم به تشریح مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌های پیش رو در زمینه ساخت مسکن برای محرومان و نیازمندان استان و مشهد پرداخت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1254878

مهمترین اخبار ایران و جهان: