نیوز سیتی!
13 خرداد 1402 - 13:54

بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور به بهره برداری رسید

با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت،بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری  فارس از مشهد، در مراسمی که مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، استاندار خراسان رضوی و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور به بهره برداری رسید.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در این مراسم که در محل شهرک صنعتی شماره پنج مشهد برگزار شد، گفت: این شهرک که با نام شهرک صنعتی رضوی نامگذاری می شود، هزار و ۹۰۰ هکتار وسعت دارد.

جعفر فرشچی اظهار کرد: ۲۰۰ هکتار از وسعت این شهرک صنعتی در مرحله نخست به راه اندازی ۲۴۰ واحد صنعتی اختصاص یافته و زمینه اشتغال ۶ هزار نفر را فراهم کرده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی ادامه داد: در مرحله نخست از بهره برداری این شهرک صنعتی که به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور مطرح است، ۴۰ مگاوات برق تامین شده و پست ۱۳۲ کیلوولت و خطوط انتقال برای آن ایجاد شده است، همچنین حفر چاه برای تامین آب این شهرک انجام گرفته و زمینه انتقال آب از سد دوستی به آن نیز فراهم شده است.

معاون وزیر صمت: شهرک تازه تاسیس، قابلیت تبدیل شدن به بزرگ ترین شهرک صنعتی کشور را دارد

همچنین درحاشیه این مراسم، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در گفت و گو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد:  یکی از رویکردهای وزارت صمت، تامین زیرساخت های لازم برای توسعه صنعتی است. ما نیازمند ایجاد شهرک های صنعتی برای استقرار صنایع هستیم که در کنار آن ها، شهرک های مسکونی هم وجود داشته باشد.

 علی رسولیان با اشاره به نیاز یک شهرک صنعتی بزرگتر و جدید در مشهد و شرق کشور گفت: با حمایت های ملی، این اراضی تامین شد و با کمک همه دستگاه ها شهرک رضوی را داریم. امیدواریم با همکاری مسئولان استانی این شهرک را توسعه دهیم. چون این شهرک، قابلیت تبدیل شدن به بزرگترین شهرک صنعتی کشور را دارد.

وی افزود:  سه هدف دیگر را در شهر مشهد دنبال می کنیم که شامل ایجاد شهرک صنفی با هدف استقرار کارگاه ها و کارخانه های کوچک، ایجاد شهرک دانش بنیان در محور غرب، برگزاری کارگاه ها برای بخش های صنعتی است.

اقداماتی برای افزایش تولید

رسولیان با اشاره به طرح افزایش ظرفیت تولید گفت: هم رییس جمهور و هم وزارت صمت این را پیگیری می کنند. سال گذشته بیش از هزار و ۷۵۰ واحد تولیدی به چرخه کار بازگشتند و اشتغال خوبی ایجاد شد. هنوز واحد های راکد زیادی در سطح کشور داریم و برنامه این است که با کمک بخش خصوصی ۲ هزار واحد راکد را به چرخه تولید برگردانیم. سال گذشته ۲ هزار واحد تولیدی که زیر ۵۰ درصد ظرفیت شان کار می کردند به افزایش سطح تولید رساندیم و هدف مان این است با منافع مالی، بخش خصوصی را برای افزایش تولید همراه کنیم.

افزایش ۱۳ هزار هکتاری شهرک های صنعتی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خاطرنشان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری و سایر مسئولان قوا فرمودند، افزایش اشتغال از مسیر تولید می گذرد و این موضوع هم با بخش خصوصی توانمند ایجاد می شود. وزارت صمت با ارائه زیرساخت های مناسب و شرایط لازم، بخش خصوصی را برای توسعه کشور ترغیب می کند. در دو سال گذشته میزان اراضی که به شهرک های صنعتی اضافه کردیم حدود ۱۳ هزار هکتار بوده که سه برابر مدت دو ساله گذشته است. اقدامات زیادی داریم و امیدواریم باعث توسعه تولید و رفاه مردم باشیم. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1258978

مهمترین اخبار ایران و جهان: