نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 16:32

آیت الله مدرسی: دشمن در مسمومیت دانش‌آموزان جنگ روانی به راه انداخت

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان این‌که دشمن به دنبال ناآرامی با سوء استفاده از مصمومیت دانش آموزان است، گفت: دولت برای مسکن، ازدواج و خودرو برنامه جدی و عملی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد به نقل از دفتر امام جمعه بخش مرکزی این استان، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بخش مرکزی یزد، یکی از جلوه‌های بارز و ریشه‌های مهم تقوا را معاد‌باوری دانست و اظهار کرد: معادباوری هم ریشه تقوا و هم باور تقوا است و تقوا و معادباوری دو موضوع در هم تنیده هستند.

وی تصریح کرد: وقتی ما به زلزله‌های دنیایی نگاه می‌کنیم می‌بینیم ۱۰ ثانیه زلزله میلیون‌ها نفر انسان را به خیابان می‌ریزد آن هم با بدنی نیمه برهنه و همچنین با دستی خالی، بدون سند منزل و خالی از هر گونه امکاناتی حتی مدارک شناسایی و دست چک خود را هم نمی‌توانند بردارند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد عنوان کرد: میلیون‌ها زن طلاهای دوست داشتنی را کنار می‌گذارند و اصلا در خاطرشان هم نیست؛ وسایل محبوب خود و دکورهایی که در خانه‌ها هست هم رها می‌شوند و افراد همه این‌ها را به خاطر ده ثانیه زلزله فراموش می‌کنند.

مدرسی‌یزدی گفت: میلیون‌ها نفر در ثانیه‌هایی به کل یادشان می‌رود چه پست و مقامی داشته‌اند و حتی فرزندان و پدر مادرشان کجا هستند، صدهاهزار نفر معشوقه‌های خود را فراموش می‌کنند و از آن‌ها فاصله می‌گیرند؛ هیچ فردی به این فکر نیست که فلان لباس مارک‌دار خود و یا کفش قیمتی‌اش را بردارد و این‌ها در اثر زلزله بود آن هم زلزله دنیایی که بسیار قلیل هست

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به یازدهم شعبان و روز ولادت حضرت علی‌اکبر و روز جوان اشاره کرد و گفت: لازم به توجه است که امروز ما هر چه در این انقلاب داریم عمدتا از ناحیه جوانان پرشور، خلاق و مومن است، جنگ را جوانان اداره کردند، سازندگی را جوان‌ها پیش بردند، خلاقیت را جوانان رقم زدند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد خاطرنشان کرد: چرخه آموزش و پرورش را جوانان دارند اداره می‌کنند، چرخه بهداشت و درمان نیز در دست توانای جوانان است اما امروزه این جوانان پرتوان، خودساخته و انقلابی مورد هدف دشمن قرار گرفته‌اند و هم دینشان، هم ایمان و هم اعتقاد، توان و هم امیدواری آن‌ها نسبت به انقلاب اسلامی هدف قرار گرفته است.

مدرسی‌یزدی گفت: امروز جوانان ما باید بدانند که دشمنی داریم که جوانان و توان و ظرفیت جوانی آنها را مورد هدف قرار داده است و لذا هم جوانان باید توجه داشته باشند و هم دولت باید نسبت به جوانان توجه و اهتمام بیشتری در بعد تحصیلات، اشتغال، مسکن، خودرو و ازدواج و به ویژه امور فرهنگی و اجتماعی داشته باشد.

وی بیان کرد: موضوع مهم دیگر نیز بحث نوروز و تلفیق و مقارن شدن آن با ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خدا است و این ایام باید مردم خوب یزد میزبانی از میهمانان خدا را در شهر دارالعباده به زیبایی به بروز و ظهور برسانند، هشداری هم می‌دهیم نسبت به عزیزان دست‌اندرکار در رابطه با گردشگری ایرانی ـ اسلامی که نسبت به ارزش‌های اسلامی از جمله حجاب و عفاف توجه داشته باشند  و میهمانان را با فرهنگ یزد آشنا کنند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد افزود: همچنین بحث مسمومان فرزندان دانش‌آموزان در جنگ روانی داریم و هدف این‌ها به آشوب کشیدن جامعه است همه باید توجه داشته باشند نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و مردم هوشیاری را باید کاملا از خودشان نشان دهند.

پایان پیام/د

منبع: فارس
شناسه خبر: 1070266

مهمترین اخبار ایران و جهان: