نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 19:39

۷۰۰ هکتار از بافت شهری بابل فرسوده است

بابل- نماینده مردم بابل در مجلس وجود ۷۰۰ هکتار بافت فرسوده و دفع غیربهداشتی زباله را از مشکلات فراروی شهرستان بیان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی سعادتی در سومین جلسه شورای اداری شهرستان بابل ضمن انتقاد از عملکرد برخی مسئولان اظهار داشت: متأسفانه در سال‌های اخیر حق شهرستان بابل ادا نشده است ودولت نگاه عدالت محوری به این شهرستان نداشته و متأسفانه این شهرستان نتوانسته است به جایگاهی که حق مردم این شهرستان بوده است دست پیدا کند.

نماینده مردم بابل اظهار داشت: ۷۰۰ هکتار بافت فرسوده در این شهرستان وجود دارد و دفع غیر بهداشتی ۲۷۰ تن زباله در این شهرستان از جمله معضلاتی است که سال‌های سال با آن درگیر هستیم.

وی افزود در سال‌های اخیر سیاست‌های غلط اقتصادی ونداشتن برنامه‌هایی برای سلطان‌های کشاورزی در بحث برنج ومرکبات نمونه‌های بارزی از این نوع نگاه غیر عدالت محور در این شهرستان بوده است.

وی تصریح کرد: از جمله مشکلات ومعضلات این شهرستان علاوه بر بحث کشاورزی نبود اشتغال و گرانی واجرایی نشدن طرح فاضلاب است که طی سال‌ها اجرایی نشده است.

جشنواره بین المللی وارش ابتر مانده است

همچنین رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل در جلسه شورای اداری شهرستان اظهار داشت: این شهرستان در حال حاضر دارای ۱۲۱ کانون آگهی تبلیغاتی، دارای ۴۲ ناشر کتاب ،۱۲۴ چاپخانه، ۸۶ مؤسسه فرهنگی وهنری و۱۶۳ کانون فرهنگی وهنری مساجد است.

عیسی محمدی تصریح کرد در حال حاضر ۲ بنیاد علمی مردمی در این شهرستان در حال ارائه خدمات به مردم است و تنها جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه وارش که در تقویم برنامه‌های شاخص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده به علت حمایت نشدن این جشنواره ابتر باقی بماند

رئیس اداره فرهنگ وارشاد بابل عنوان کرد: فراهم نبودن زیرساخت‌های اداری و قانونی برای حضور وفعالیت بخش خصوصی بویژه صنایع وشرکت در حوزه فرهنگی وفقدان استقرار فضاهای فرهنگ و هنری در شهر هاوبخش ها ازجمله مشکلات فرهنگی این شهرستان بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1271566

مهمترین اخبار ایران و جهان: