نیوز سیتی!
09 خرداد 1402 - 22:04

تنش در مرزهای جنوب لبنان با رژیم صهیونیستی

ساکنان منطقه کفرشوبا در مرزهای جنوب لبنان، با حضور در منطقه، مانع از حفر کانال توسط صهیونیست‌ها در نزدیکی مرداب النقار شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القدس العربی، امروز سه‌شنبه، ساکنان منطقه کفرشوبا واقع در مرزهای جنوبی لبنان مانع از حفر یک کانال توسط صهیونیست‌ها، در نزدیکی مرداب النقار شدند.

بنا به گزارش‌های رسانه‌های لبنانی، صهیونیست‌ها با به کارگیری بولدوزر و با حمایت تانک‌های مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی در حال حفاری یک کانال به طول ۲۰۰ متر در نزدیکی مرداب النقار بودند که مردم منطقه کفرشوبا با حضور در این مکان مانع از حفر این کانال شدند. پس از ممانعت مردم از این اتفاق، بولدوزر صهیونیست ها مجبور به عقب‌نشینی به سمت اراضی اشغالی شد.

در نتیجه این رخ‌داد، میان ارتش لبنان و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی تنش ایجاد شد و نیروهای ارتش لبنان در رویارویی با نظامیان صهیونیست، آرایش جنگی به خود گرفتند که در پی آن نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان یونیفل، اوضاع را آرام کردند.

در حال حاضر، گزارش‌ها از آرامش شکننده در این منطقه حکایت دارند.

گفتنی است رژیم صهیونیستی بارها به حریم هوایی و دریایی لبنان تجاوز کرده است. لبنان نیز از این موضوع به سازمان ملل متحد شکایت نموده و خواستار دخالت این نهاد بین‌‎المللی جهت جلوگیری از تجاوزات رژیم صهیونیستی، به ویژه بمباران اراضی سوریه از طریق حریم هوایی لبنان شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1250522

مهمترین اخبار ایران و جهان: