نیوز سیتی!
09 خرداد 1402 - 18:57

ایران از هر نوع ابتکار عملی برای ارتقای جایگاه سیکا حمایت می‌کند

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار دبیرکل سیکا تداوم حمایت جمهوری اسلامی ایران از هر نوع ابتکار عملی برای ارتقای جایگاه و تقویت کارآمدی سیکا را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در دیدار غیرت ساری بای دبیر کل تعامل و اقدامات اعتماد ساز در آسیا (سیکا)، از تلاش‌ها و نقش فعال و مثبت کشور قزاقستان به عنوان رئیس دوره‌ای سیکا قدردانی و تداوم حمایت جمهوری اسلامی ایران از هر نوع ابتکار عملی برای ارتقای جایگاه و تقویت کارآمدی سیکا را اعلام کرد.

وزیر امور خارجه بر فلسفه وجودی این کنفرانس به عنوان یک تشکل مهم راهبردی در زمینه بسترسازی ارتقای امنیت، صلح و همکاری در آسیا تاکید کرد و ترغیب بیشتر کشورها جهت عضویت در سیکا از طریق همکاری فراگیر و منفعت محور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دیگر عرصه‌ها را خواستار شد.

امیرعبداللهیان در ادامه از ارتقای سیکا به یک سازمان منطقه‌ای بین المللی حمایت و بر ضرورت توجه به شرایط گذار در عرصه سیاست منطقه‌ای و بین المللی در تدوین برنامه کاری آتی سیکا تاکید کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار، حضور نامیمون رژیم صهیونیستی در سیکا و نقش مخرب و غیرسازنده آن در فعالیت‌های سیکا را متذکر شد.

ساری بای نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی در خصوص فعالیت‌های سیکا شامل طرح‌های در دست اجرا و آینده آن، از مشارکت فعال و همکاری‌های سازنده جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد اهداف سیکا قدردانی کرد.

وی همچنین در خصوص برخی موضوعات اصلی دستور کار سیکا با وزیر امور خارجه کشورمان تبادل نظر کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1250322

مهمترین اخبار ایران و جهان: