نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 21:11

مدیرعامل جدید "باغ کتاب" معارفه شد

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: امروز به وجود باغ کتاب به عنوان الگو و یک پدیده فرهنگی افتخار می‌کنیم. این الگو باید در شهر تهران تکثیر شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مراسم معارفه مدیرعامل باغ کتاب تهران با حضور مهرداد باقری پبدنی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سیدمحمدحسین حجازی مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، علی اکبر اشعری عضو سابق هیئت مدیره، مجید شاه‌حسینی و احمد نوری اعضای جدید هیئت مدیره و جمعی از مدیران و فعالان فرهنگی کشور برگزار شد.

مدیریت باغ کتاب نیاز به فهم اقتصاد و فرهنگ دارد

در این مراسم مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: مجموعه باغ کتاب در پیشبرد مسائل فرهنگی شهر تهران، کشور و منطقه الگوساز است و می‌تواند ایده خود را به فضاهای دیگر صادر کند.

رمضانی با مرور فراز و فرود‌های شکل‌گیری باغ کتاب گفت: مدیریت باغ کتاب نیاز به فهم اقتصاد و فرهنگ دارد و افرادی که همزمان به این دو حوزه مسلط باشند بسیار اندک هستند. اداره مجموعه‌ای با حدود 50 بهره بردار کار ساده‌ای نیست. باغ کتاب فراز و فرود‌ها و دوران‌های مختلفی را پشت سر گذاشته و توانسته به این نقطه برسد. امیدواریم با تفاهم و همدلی این تجربیات به مدیران جدید منتقل شود.

باغ کتاب مجموعه‌ای فاخر است

در بخش دیگری از برنامه سید محمدحسین حجازی مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد با اشاره به فعالیت‌های شرکت نوسازی عباس آباد و ارتباط آن با باغ کتاب گفت: اراضی عباس آباد یک منطقه فرهنگی و گردشگری است که در آن رویدادهای مهم مذهبی، دینی، هنری، فرهنگ و معماری رخ می‌دهد. باغ کتاب نیز در این منطقه قرار دارد و از مجموعه‌های فاخریست که محیط مناسبی را برای ناشران و مردم فراهم کرده است.

توانایی باغ کتاب در پیشبرد فرهنگ عمومی و پیشرفت کشور

اشعری عضو سابق هیئت مدیره در ادامه به اهمیت تعامل در پیشبرد اهداف سازمان تأکید کرد و گفت: در باغ کتاب شوراهای مختلفی با هدف بررسی مسائل مختلف برگزار و از ایده‌های صاحب‌نظران در این زمینه استفاده می‌شد. همه اعضای سازمان باید فعالیت‌ها را با یکدیگر پیش ببرند و هرچقدر که در زمینه پیشرفت همکاری کنند، تعهد کاری آن‌ها بیشتر می‌شود.

عضو سابق هیئت مدیره باغ کتاب در ادامه گفت: باغ کتاب می‌تواند به فرهنگ عمومی جامعه و پیشرفت کشور کمک کند.

طیف‌های مختلف جامعه، باغ کتاب را پذیرفته‌اند

جلالی فراهانی با اشاره به فرایند شکل‌گیری مجموعه باغ کتاب تهران گفت: باغ کتاب از اولین تجربه‌های اداره یک مجموعه فرهنگی با چنین مختصاتی بود و پیش از این چنین فضایی در کشور وجود نداشت. یکی از دغدغه‌ها از ابتدا این بود که چگونه باغ کتاب را توسعه دهیم که منجر به تضاد نشود. در این زمینه باغ کتاب نمونه یک جامعه بزرگ‌تر است.

وی در ادامه گفت: براساس نظرسنجی‌های دوره‌ای که در باغ کتاب انجام می‌شود، بسیاری از طیف‌های جامعه با آن انس دارند، آن را پذیرفته‌اند و خدمات خود را از آن دریافت می‌کنند. فعالیت‌های باغ کتاب کم کم به این مرحله رسید و امیدوارم اماکن فرهنگی دیگر نیز به این مرحله برسند.

مدیرعامل سابق باغ کتاب تهران با مرور تاریخچه شکل‌گیری این مجموعه گفت: باغ کتاب از معدود مؤسسات شهرداری است که به صورت خودگردان اداره می‌شود. اداره مجموعه‌ای که تنها سه روز در طول سال تعطیل است، کار دشواریست. در این مسیر از کمک‌های افراد مختلف در طول این سال‌ها تشکر می‌کنم.

از ظرفیت سایر نهادهای شهرداری تهران استفاده می‌کنیم

در ادامه رضا مجدی مدیرعامل جدید باغ کتاب تهران با بیان محورهای مهم این مجموعه گفت: جایی که ایستاده‌ایم حاصل 13 سال زحمت و تلاش‌های آقای جلالی و دیگران بوده است. خوشبختانه باغ کتاب تهران مجموعه‌ای خودگردان است و در آن به دو محور علم و کتاب توجه ویژه‌ای شده که بسیار ارزنده است. در این مجموعه علم از درون کتاب به تصویر کشیده شده است و این راهبرد باید تقویت شود.

وی در ادامه گفت: موضوع کودک و نوجوان یکی از مهم‌ترین موضوعات است و باید حلقه اتصال آن با مدارس و دانش‌آموزان تقویت شود. امیدوارم بتوانیم از ظرفیت‌های سایر سازمان‌ها و مجموعه‌های شهرداری تهران در این مجموعه استفاده کنیم. همچنین موضوع محتوا و نشر موضوع مهمی است که حتماً تقویت خواهد شد.

مجدی گفت: بحث جوان، فناوری و حلقه اتصال محتوا و فناوری عرصه جذابی برای جوانان است و ظرفیت‌های زیادی در این زمینه وجود دارد. انشاءالله بتوانیم براساس منویات و سیاست‌هایی که در فرمایشات مقام معظم رهبری و تعالی مدنظر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران عمل کنیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 968766

مهمترین اخبار ایران و جهان: