نیوز سیتی!
13 بهمن 1401 - 14:58

اعتکاف ۵۰۰ نفر از اعضای نوجوان کادر کانون‌های مساجد قم

قم-مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد استان قم با تشریح برنامه‌های اعتکاف ویژه اعضای نوجوان کادرکانون های مساجد استان از اعتکاف ۵۰۰ نفر از این اعضا در دو مسجد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حیدری مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف ویژه اعضای نوجوان کادر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم گفت: برنامه معنوی اعتکاف امسال به صورت ویژه برای رده سنی ۱۲ تا ۱۷ سال برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در برنامه‌های اعتکاف امسال تمرکز بر دو محور تشکیلات و مباحث معارفی دارد و همه ی این امور در جهت هویت بخشی به نوجوانان است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به مساجد در نظر گرفته شده برای اعتکاف نوجوانان عضو کانون گفت: مسجد بقیه الله شهر قائم از مساجدی است که دارای ظرفیت‌های لازم برای اعتکاف بوده و ما در این مسجد حدود سیصد نفر برادر را در رده سنی ۱۲ تا ۱۷ سال معتکف خواهیم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری همچنین به بخش خواهران اشاره کرد و گفت: مسجد انصار الزهراء پردیسان برای دویست معتکف خواهر در رده سنی ۱۲ تا ۱۷ سال در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال برنامه‌های جدیدی در حوزه اعتکاف در نظر گرفته شده است گفت: هدف از برنامه ریزی اعتکاف برای دهه هشتادی‌ها تثبیت و رشد نوجوانان در مسجد و در نهایت تربیت نیروهای متعهد برای آینده کشوراست.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری تصریح کرد: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای افراد شرکت کننده در اعتکاف تا سه سال برنامه دارد و برای این برنامه‌ها پیوست‌های مختلفی نیز تدارک دیده شده است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به برنامه‌های سه ساله معتکفین دهه هشتادی گفت: برنامه بعدی ما برای معتکفین، برگزاری اردوهای یک روزه‌ای است که در آن روابط عمومی‌های رده سنی ۱۲ تا ۱۷ سال که در کانال‌های مختلف حضور دارند به هم وصل می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری تصریح کرد: سر گروه‌ها و روابط عمومی‌ها در این اردوها با یکدیگر آشنا شده و باب دوستی با یکدیگر در آنها شروع می‌شود و برای آنها برنامه‌های ورزشی نیز تدارک دیده شده که محله‌های مختلف بتوانند با یکدیگر مسابقه دهند.

وی تصریح کرد: برای سر حلقه‌های نوجوان و جوان برنامه‌های دیگری مثل مباحث مطالعاتی، دیدار با مراجع و چند برنامه دیگر که همه در راستای هویت بخشی به این نوجوانان و جوانان است تدارک دیده شده که در همه آنها پیوست اخلاقی و معنوی نیز دیده شده است.

لازم به ذکر است مراسم اعتکاف نوجوانان به همت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم و با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی و ستاد اجرایی فرمان برگزار می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1015066

مهمترین اخبار ایران و جهان: