نیوز سیتی!
02 بهمن 1401 - 19:55

هشدار زرد تشدید آلودگی هوا در استان قزوین

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از صدور هشدار زرد آلودگی هوا در استان خبر داد و گفت: بر این اساس از فردا دوشنبه تا جمعه ۷ بهمن‌ماه شاهد استقرار هوای بسیار سرد و پایداری جو خواهیم بود که منجر به افزایش انباشت آلاینده‌های جوی و تشدید آلودگی هوا می‌شود.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، از صدور هشدار زرد شماره 47 مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان خبر داد و اظهار داشت: بر این اساس از فردا دوشنبه 3 آبان‌ماه تا جمعه 7 بهمن‌ماه شاهد استقرار هوای بسیار سرد و تداوم سرما در کنار پایداری جو خواهیم بود که منجر به افزایش انباشت آلاینده‌های جوی و تشدید آلودگی هوا در تمام مناطق استان قزوین می‌شود.

وی با بیان اینکه شاهد تداوم یخبندان و کاهش کیفیت هوا خواهیم بود، اضافه کرد: بنابراین هم‌استانی‌ها باید تردد غیرضروری در فضای باز را کاهش دهند و همه مردم باید از انجام حرکات ورزشی در فضای باز پرهیز کنند.

شیخ‌الملوکی ادامه داد: همچنین با توجه به استمرار وضعیت یخبندان و برودت هوا مردم باید مصرف سوخت‌های فسیلی را به شکل بهینه مدیریت کنند و همچنین با توجه به آلودگی هوا دستگاه‌های متولی هم باید جلوی فعالیت‌های صنعتی آلاینده را گرفته و صنایع آلاینده هوا را تعطیل کنند. ضمن اینکه مردم هم باید مدیریت در مصرف حامل‌های انرژی را اعمال کنند.

وی یادآور شد: با توجه به برودت شدید هوا و خطر بالای سرمازدگی واحدهای دام و طیور و گلخانه‌ها سازمان جهاد کشاورزی باید تمهیدات لازم را برای مقابله با سرمازدگی محصولات دامی و گلخانه‌ای اتخاذ کند. در ضمن با توجه به یخبندان و لغزندگی جاده‌ها باید اداره‌کل راهداری و بخش خدمات شهری شهرداری‌ها هم اقدامات پیشگیرانه را برای جلوگیری از سوانح جاده‌ای انجام دهند.

آبیک، البرز و قزوین در وضعیت قرمز قرار گرفتند

عضو ستاد مدیریت بحران استان قزوین با بیان اینکه در حال حاضر 3 شهرستان قزوین، آبیک و البرز در وضعیت هوای ناسالم قرار دارند، گفت: در شهرستان قزوین شاخص آلودگی هوا 183 پی‌پی‌ام، در شهرستان البرز شاخص آلودگی هوا 184 پی‌پی‌ام و در آبیک هم 161 پی‌پی‌ام است و هر 3 شهرستان یادشده در وضعیت قرمز قرار گرفته و هوای ناسالم دارند.

شیخ‌الملوکی افزود: توصیه اکید ما به هم‌استانی‌ها این است که برای تردد در فضای باز حتماً ماسک‌های فیلتردار داشته باشند و در ضمن مدت حضور در فضای باز را به شدت کاهش دهند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 991366

مهمترین اخبار ایران و جهان: