نیوز سیتی!
09 بهمن 1401 - 11:24

بعد از عملی شدن وعده تانک؛ اوکراین بهانه موشک دوربُرد را گرفت!

مشاور ارشد رئیس جمهور اوکراین می‌گوید که مذاکرات پرشتاب میان کی‌یف و متحدانش درباره ارسال موشک دوربرد به کی یف در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، میخائیل پودولیاک، مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که مذاکرات بین کی‌یف و متحدانش درباره درخواست اوکراین جهت دریافت موشک دوربرد، در حال انجام است زیرا به ادعای وی، در اختیار داشتن این موشک‌ها مانع تخریب شهرهای اوکراین به دست روسیه می‌شود.

پودولیاک در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار داشت: برای آنکه تسلیحات اصلی ارتش روسیه یعنی همان مهماتی که امروز در خطوط مقدم استفاده می‌کنند را به طور چشمگیری کاهش دهیم، به موشک‌هایی نیاز داریم که بتوان انبارهای آنها را تخریب کرد.

به گفته این مقام اوکراینی، در شبه‌جزیره کریمه که تحت کنترل روسیه است، بیش از یکصد زرادخانه مهمات وجود دارد.

او بدون اشاره به جزئیات افزود: از این رو، در وهله اول مذاکرات در حال انجام است و دوم اینکه این مذاکرات با ضرب‌آهنگی سریع پیگیری می‌شود.

رئیس جمهور اوکراین هم که به طور جداگانه صحبت کرد، مدعی شد که این کشور قصد دارد تا علیه حملات روسیه به مناطق روستایی و غیرنظامی، حملات «پیش‌دستانه» تدارک ببیند.

وی گفت: اوکراین به موشک دوربرد نیاز دارد تا از این طریق از اشغالگران این فرصت را بگیریم که بتوانند موشک‌اندازها را در مناطقی بسیار دورتر از خط مقدم مستقر کرده و شهرهای اوکراین را نابود کنند.

زلنسکی در ادامه درخواست‌هایش از غرب، خواستار دریافت موشک آمریکایی ATACMS شد. این موشک ۱۸۵ مایل (۲۹۷ کیلومتر) برد دارد و وانشگتن تاکنون از ارسال آن به اوکراین خودداری کرده است.

اوکراین پیش از این با اصرار و پافشاری بر درخواست‌هایش، موفق شد تا وعده دریافت تانک‌های غربی را به واقعیت بدل کند و علاوه بر موشک دوربرد، درصدد است تا از متحدانش جنگنده هم بگیرد!

منبع: مهر
شناسه خبر: 1004422

مهمترین اخبار ایران و جهان: