نیوز سیتی!
04 بهمن 1401 - 18:26

سرکوب داعش توسط سپاه سبب ایجاد امنیت در جهان شد

بهارستان- رئیس کل دادگستری کل استان تهران با بیان این که سرکوب داعش توسط سپاه سبب ایجاد امنیت در جهان شد، اقدام اتحادیه اروپا در تروریست خواندن سپاه را سخیف و مذبوحانه دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، علی القاصی مهر ظهر سه شنبه در آئین معارفه رئیس دادگستری و دادستان بهارستان طی سخنانی با بیان اینکه شأن حضور ما در مسئولیت‌های مختلف، خدمت به مردم است، گفت: اعتماد مردم اهمیت بسیار بالایی دارد.

وی مردم را بهترین ارزیاب عملکرد مسئولان دانست و افزود: باید ببینیم، مردم چه اندازه نسبت به مسئولان خود خوشبین هستند و تا چه اندازه ما را قبول می‌کنند، چرا که نظام جمهوری اسلامی ایران برآمده از متن مردم است.

رئیس کل دادگستری کل استان تهران با اشاره به در پیش بودن دهه مبارک فجر گفت: انقلاب اسلامی با هدایت و رهبری امام راحل از میان مردم جوشید و به دست آنان شکل گرفت و امروز با حضور و مشارکت همان افراد اداره می‌شود و دلیل اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی توانسته در مقابل زورگویان، استکبار جهانی و تمام قدرت‌های پوشالی بایستد و پله‌های تکامل و ترقی را پشت سر بگذارد، اتکا به نیرو و پشتوانه مردمی است.

وی با اشاره به تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط اتحادیه اروپا گفت: نهادی یا مجموعه‌ای مانند سپاه پاسداران جمهوری اسلامی توسط مردم شکل گرفت، سازماندهی شد و امروز برای امنیت، آزادی و آسایش عمومی و حراست و صیانت از کیان جامعه اسلامی در میدان است، در حالی که دشمنان ما در اتحادیه اروپا در یک اقدام سخیف و مذبوحانه می آیند و چنین نهادی را به عنوان تروریست اعلام می‌کنند.

بالاترین مقام قضائی استان تهران به مقابله سپاه پاسداران با داعش اشاره کرد و گفت: سپاه از این طریق امنیت را در جامعه جهانی ایجاد کرد و امروز می‌بینیم این شیاطین که در طی ۴۰ سال گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی در ادامه توطئه‌های خود، اقدام به صدور بیانیه ای علیه نهادی مانند سپاه پاسداران می‌کنند، در حالی که همه ارکان نظام اسلامی ایران برآمده از مردم است.

وی سپس در مباحث قضائی به اطاله رسیدگی به پرونده‌ها اشاره و اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که امروز مردم از آن رنج می‌بردند اطاله رسیدگی‌ها است، بایستی رسیدگی‌ها به روز شود و مردم دچار پیچ و خم‌های قضائی نشوند و در کوتاه‌ترین زمان به مطالبه خود دست یابند، در همین راستا یکی از موضوعات محوری و راهبردی در دستگاه قضا تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 995666

مهمترین اخبار ایران و جهان: