نیوز سیتی!
30 دی 1401 - 17:12

روسیه طالبان را به رسمیت می‌شناسد؟

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد در سفر اخیر نماینده ویژه این کشور به افغانستان درباره چشم انداز به رسمیت شناخته شدن طالبان گفتگو شده است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای جزئیاتی از سفر «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه پوتین در امور افغانستان به کابل را منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است طی رایزنی‌های ضمیر کابلوف در کابل، به چشم‌انداز به رسمیت شناخته شدن طالبان از سوی جامعه جهانی از جمله روسیه توجه ویژه‌ای صورت گرفته است.

در این بیانیه آمده است ضمیر کابلوف در سفر به افغانستان در روزهای 12 و 13 ژانویه 2023 با امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان، رزا اوتنبایوا، نماینده دبیرکل سازمان ملل در افغانستان و دیگر مقامات دیدار کرده است.

وزارت خارجه روسیه افزود دولت موقت طالبان از تلاش‌های روسیه برای افغانستان در ایجاد یک کشور صلح‌آمیز، مستقل و خودکفا از نظر اقتصادی بسیار قدردانی کرده است.

مبارزه طالبان با گروه‌های تروریستی، جلوگیری از قاچاق و افزایش مواد مخدر در افغانستان و گسترش روابط اقتصادی روسیه با افغانستان از دیگر موضوعاتی بوده که به گفته وزارت خارجه روسیه درباره آن گفتگو شده است.

 بر اساس اظهارات روسیه، در صورت ثبات، بازسازی پروژه‌های زیربنایی ساخته شده در افغانستان در دوران شوروی امکان پذیر است.

انتهای پیام/.

 
 
منبع: تسنیم
شناسه خبر: 987222

مهمترین اخبار ایران و جهان: