نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 16:22

آزادی بیان و حق انتخاب از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است

اردستان - امام جمعه اردستان گفت: آزادی افکار، بیان و اندیشه و امکان انتخاب بهترین‌ها از جمله دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی برای کشورمان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نمازجمعه اردستان با اشاره به ولادت امام علی (ع) و روز پدر، اظهار داشت: امام علی (ع) در سیزدهم رجب در مکه به دنیا آمد که قبل و بعد از ایشان، هیچ‌کس سعادت ولادت در کعبه را پیدا نیافت؛ برخی از منابع اهل سنت نیز به این موضوع توجه کرده و به عنوان فضیلت برای امیرالمومنین از آن یاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه امیرالمومنین از یاران خود می‌خواهد که ولایت خویش را با دوستی و مودت همراه کنند، افزود: بنا بر روایات حدود ۳۰۰ آیه قرآن در شأن حضرت علی (ع) نازل شده است، به یقین هر کجا که آن حضرت باشد آنجا حق نیز وجود دارد چرا که حضرت علی (ع) میزان است.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: در سومین روز از ایام دهه مبارک فجر قرار داریم و با حضور در جشن‌های این ایام اظهار ارادت به انقلاب را نشان می‌دهیم و همچنین طلوع فجر چهل و چهارمین انقلاب اسلامی را نیز گرامی می‌داریم.

دهشیری با بیان اینکه امام خمینی با بنیان نهادن انقلاب اسلامی، مردم را از وابستگی به شرق و غرب نجات داد و ایران مستقل شد، تصریح کرد: مواردی از جمله ایمان به خدا، رهبری امام راحل و وجود انسجام و اتحاد در بین مردم از جمله عوامل پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد: آزادی افکار، بیان و اندیشه و در نهایت انتخاب بهترین‌ها از جمله عواملی که همراه با انقلاب اسلامی در کشور به وجود آمد و با تحقق جمهوری اسلامی مردم حق انتخاب و شرکت در انتخابات پیدا کردند.

امام جمعه اردستان آمریکا و انگلیس و صهیونیست‌ها را از دشمنان انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: عوامل پیروزی انقلاب، شعار اساسی انقلاب که «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» است و همچنین شناخت دشمنان واقعی این انقلاب را نباید فراموش کنیم.

دهشیری با بیان اینکه مردم با حضور پرشور خود در راهپیمایی نشان خواهند داد که پای این انقلاب هستند، تصریح کرد: در آستانه ایام اعتکاف هم قرار داریم که همزمان با ولادت حضرت علی آغاز و با سالروز وفات حضرت زینب پایان می‌یابد و فرصت خوبی برای خودسازی است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این مراسم‌، در شهرستان اردستان هم برگزار خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1017066

مهمترین اخبار ایران و جهان: