نیوز سیتی!
18 دی 1401 - 10:46

سازمان ملل: ممنوعیت‌های طالبان مانع استمرار کمک‌های بین‌المللی است

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه با تأیید تعلیق کمک‌های نقدی به افغانستان گفت ممنوعیت‌های طالبان مانع استمرار کمک‌های بین‌المللی است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه با اظهار اینکه کمک‌های بشردوستانه نقدی به افغانستان معلق شده است، تصریح کرد اگر طالبان ممنوعیت کار زنان برای آژانس‌های کمک‌رسان در افغانستان را لغو نکند، کمک‌های سازمان ملل به افغانستان نمی‌تواند ادامه یابد.

گریفیتس که قرار است به زودی برای دیدار با مقامات دولت موقت طالبان به کابل سفر کند، گفت مایل است با هیئت حاکمه افغانستان درباره راه‌حل‌های رفع این ممنوعیت گفتگو کند.

این مقام ارشد سازمان ملل همچنین اظهار داشت که محموله‌های بشردوستانه نقدی، که از طریق هواپیما و به صورت هفتگی به افغانستان منتقل می‌شد، در حال حاضر به دلیل اقدامات تحدیدی تازه طالبان به حالت تعلیق درآمده است.

گریفیتس با اظهار اینکه امکان ارائه کمک‌رسان در افغانستان بدون فعالیت زنان در سازمان‌های کمک‌رسان ممکن نیست، به بی‌بی‌سی گفت: ما برای ادامه حضور در افغانستان و ارائه کمک در افغانستان هر کاری از دستمان بر می‌آید، انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: ما برای کمک به 28 میلیون نفر در افغانستان در این کشور حضور داریم. این بزرگ‌ترین برنامه کمک بشردوستانه در جهان است و ممنوعیت برای حضور زنان در سازمان‌های کمک‌‎رسان ضربه بزرگی به ظرفیت ما برای فعالیت در افغانستان است.

معاون دبیرکل سازمان ملل با رد گزارش‌ها مبنی بر اینکه کمک‌های نقدی به طالبان می‌رسیدند، گفت: پول‌ها شماره‌گذاری و برچسب‌گذاری شده و برای اهدافی که مشخص شده استفاده می‌گردد. این پول‌ها توسط سازمان‌های بشردوستانه و توسط سیستم سازمان ملل استفاده می‌شود. این پول‌ها به افغانستان منتقل می‌شوند، اما نحوه مصرف آن به شدت کنترل می‌شود.

گریفیتس  ادامه داد: من با این تصور که طالبان برای بقای خود به کمک‌های مالی بین‌المللی متکی است، موافق نیستم. طالبان از طریق مالیات، از طریق انواع منابع و اداره افغانستان پول جمع‌آوری می‌کند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 962366

مهمترین اخبار ایران و جهان: