نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 10:57

روایت رسانه انگلیسی از افکار رئیس فیفا برای انقلاب فوتبالی

یک روزنامه انگلیسی از برنامه رئیس فیفا برای دگرگون‌کردن چهره فوتبالی جهان نوشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه انگلیسی «دیلی میل» در گزارشی اختصاصی نوشته رئیس فیفا در نظر دارد جام جهانی فوتبال را به‌عنوان بخشی از برنامه بلندمدت خود برای دگرگونی فوتبال بین‌المللی، به‌جای هر چهار سال یک‌بار، هر سه سال یک‌بار برگزار کند.

موفقیت جام جهانی قطر از لحاظ ورزشی و همچنین تبلیغاتی، «جیانی اینفانتینو» را به این اقدام ترغیب کرده است و در این راستا او چند روز قبل اعلام کرد جام جهانی باشگاه‌ها با شیوه‌ای جدید و با شرکت ۳۲ تیم در سال ۲۰۲۵ برگزار خواهد شد.

اینفانتیو به این نتیجه رسیده که برگزاری جام جهانی در فصل زمستان و در میانه فصل فوتبالی در اروپا برای اولین بار، تغییردهنده بازی بود و ثابت کرد که ورزش می‌تواند به پیشرفت خود ادامه دهد و جهانی شود.

جام جهانی قطر به‌رغم تمام خستگی‌ها و مصدومیت‌ها برای بازیکنان، برای فیفا درآمدی ۶.۲ میلیارد پوندی داشت، یعنی ۸۴۰ میلیون پوند بیشتر از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه.

حالا، برنامه جاه‌طلبانه بلندمدت اینفانتیو برگزاری جام جهانی در هر سه سال یک‌بار است و  قرار است تورنمت‌هایی مانند جام جهانی باشگاه‌ها و جام ملت‌های اروپا نیز در سال‌های دیگر برگزار شود. البته تا جام جهانی ۲۰۳۰ خبری از این اقدامات نخواهد بود چراکه رویدادهای فوتبالی از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۰ برنامه‌ریزی شده است اما رایزنی در پشت‌پرده در جریان است.

اینفانتیو در حال کار کردن بر روی انقلاب فوتبالی خود است و هفته پیش هم گفت در نظر دارد همه سه دوره ممکن را به‌عنوان رئیس فیفا باقی بماند. در این صورت، او تا سال ۲۰۳۱ رئیس این نهاد باقی خواهد ماند.

مرد ۵۲ ساله ایتالیایی-سوئیسی البته مخالفت‌هایی را درباره این برنامه‌های خود خواهد دید اما گفته شده فدراسیون‌های آسیایی و آفریقایی با این برنامه موافق هستند. فدراسیون قاره‌های دیگر، پیشتر در مقابل پیشنهاد «آرسن ونگر» مدیر توسعه جهانی فوتبال برای برگزاری جام جهانی در هر دو سال یک‌بار، ایستادند و به‌نظر می‌رسد با این تصمیم هم مخالف باشند.

دیلی‌میل در پایان نوشته فیفا هنوز به این گزارش پاسخی نداده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 921566

مهمترین اخبار ایران و جهان: