نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 19:26

توسعه کمی و کیفی وضعیت اشتغال در زندان‌ها

رییس سازمان زندان‌ها گفت: در راستای تحقق شعار سال، توسعه کمی و کیفی وضعیت اشتغال به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس ،غلامعلی محمدی، رییس سازمان زندان‌ها، عصر امروز در حاشیه ‌‌‌‌‌‌‌سفنیمروزی خود به شهرستان فردیس، در جمع اصحاب رسانه، با بیان اینکه ماموریت پیدا کردم که به شهرستان فردیس سفر کنم و در ابتدا در جمع همکاران قضایی شهرستان حضور پیدا کردم تا مسائل و مشکلات حوزه قضایی فردیس را بررسی کنیم، گفت: بازدید از از زندان فردیس و هم صبحت شدن با زندانیان از دیگر برنامه‌های این سفر تلقی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرایط زیستی زندانیان علی‌رقم قدمت بالای ندامتگاه کچویی مناسب ارزیابی می شود، یادآور شد: البته نواقص و مشکلاتی در این میان وجود دارد .

وی با بیان اینکه در صدد هستیم زندان‌های که بافت فرسوده دارند و در داخل شهر قرار گرفته‌اند منتقل کنیم، اضافه کرد: البته زندان فردیس اولویت ما نیست و ابتدا زندان‌های قدیمی‌تر را شناسایی و منتقل خواهیم کرد.

وی افزود: مسئله انتقال زندان‌ها با استفاده حداکثری از ظرفیت مصوبه مولد سازی در دستورکار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: طبیعی است بعد از این سفر گزارشات جمع بندی شود و امیدواریم سفر رییس قوه قضاییه حاصل برکات بسیاری برای این استان باشد.

محمدی تصریح کرد: در استان البرز مشکل زندان و انتقال آن را داریم، قزلحصار نیز دیگر زندانی است که باید منتقل شود ‌و چندین دهه از عمر آن می‌گذرد و حالا در حاشیه شهر قرار گرفته است که هم دولت و هم ما درصدد هستیم که این زندان را با استفاده از ظرفیت مولد سازی به خارج استان منتقل کنیم.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه زندان قزلحصار عمدتا زندانیان استان تهران هستند، اضافه کرد: برای انتقال آن ابتدا باید مقدمات را فراهم کنیم و مهمترین کاری که باید در این راستا انجام دهیم تهیه زمینی است تا ظرفیت نگهداری این حجم از زندانیان را داشته باشد در این میان هماهنگی در دستگاه های اجرایی هم باید انجام شود.

وی‌در بخش دیگری به تحقق شعار سال و برنامه‌های تدوین شده برای زندان‌ها اشاره کرد و گفت: همواره توسعه کمی و کیفی اشتغال در زندان‌ها اولویت ما است، امسال نیز به صورت جدی و ویژه تر این امر انجام خواهد شد، معتقدیم با توجه به اینکه اصلاح و تربیت مهم ترین اولویت ما است بتوانیم اشتغال را نیز توسعه دهیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1132066

مهمترین اخبار ایران و جهان: