نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 20:31

میزبانی اسکله های بندرگز و ترکمن از ۲۹ هزار گردشگر دریایی

گرگان- مدیر بنادر و دریانوردی گلستان از استقبال حدود ۲۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های قایقرانی در سواحل استان خبرداد و گفت: در طرح نوروزی هیچ سانحه دریایی در گلستان نداشتیم.

نوراله عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: ۲۹ هزار مسافر نوروزی با استفاده از ۵۳ فروند شناور تفریحی مستقر در تعاونی‌های قایقرانی در سواحل استان گلستان بدون هیچ‌گونه حادثه دریایی اقدام به مسافرت‌های دریایی کردند.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان گفت: بیشترین جذب مسافر در سفرهای دریایی از طریق سواحل بندرترکمن بوده که تعداد آمار به دست آمده از بازرسان کنترل و نظارت واحد دریایی بنادر گلستان ۱۹ هزار و۵۰۰ نفر مسافر بوده که توسط سه هزار و ۹۰۰ فروند قایق تفریحی در محدوده جزیره آشوراده و خلیج گرگان انجام شده است.

وی ادامه داد: موارد و امکانات ایمنی لازم برای خدمات رسانی مناسب به مسافران مد نظر قرار گرفت و تمامی قایق‌ها از لحاظ فنی معاینه و سرویس شده بودند.

عباسی بیان کرد: با توجه به استقرار تیم‌های نظارتی بنادر و دریانوردی گلستان متشکل واحد دریایی بنادر گلستان، کارشناسان HSE و مدیریت بحران و روابط عمومی بنادر گلستان و همیار ناجی از سوی پایگاه دریابانی بندرترکمن و بندرگز، هیچ‌گونه حادثه و برخورد و تصادمی برای شناورها و هم مسافران نوروزی، گزارش نشده است.

گفتنی است بندرترکمن با وجود جاذبه‌های طبیعی مانند دریا، جزیره آشوراده و صنایع دستی و بندرگز با وجود داران بودن اسکله و شهر ورودی گلستان یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری استان محسوب می‌شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1130022

مهمترین اخبار ایران و جهان: