نیوز سیتی!
04 فروردین 1402 - 17:24

لزوم برخورد قاطعانه با مفاسد اقتصادی در کشور

کرج- امام جمعه کرج با تاکید بر برخورد قاطعانه با مفاسد اقتصادی در کشور گفت: مدیران بی تخصص و بی انگیزه باید از بدنه اجرایی کنار گذاشته شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرج که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد:

نگاه درست به آینده را باید تبلیغ و شعار ما می‌توانیم را تکمیل کنیم؛ کارهای انجام شده باید بیان شود ضمن آنکه راه اندازی تورهای بازدید از مراکز مهم علمی و اقتصادی برای نوجوانان و جوانان به عنوان حرکتی تأثیر گذار در افکار عمومی ضروری است.

وی افزود: کارها و فعالیت‌ها را باید دنبال کنیم ضمن آنکه امید آفرینی در جامعه نقش اساسی دارد؛ گاهی القا می‌شود که کارها تعطیل است اما در همین هفته آخر اسفند ماه سال گذشته کارهای بزرگی در کشور انجام شد.

امام جمعه کرج بیان کرد: یکی از دستورات رهبر معظم انقلاب این بود که خام فروشی در کشور صورت نگیرد که افتتاح مجتمع جدید پالایشگاهی در آبادان با ظرفیت ۲۱۰ هزاربشکه نفت در روز و تولید روزانه ۱۴ میلیون لیتر بنزین و ۱۸ میلیون لیتر گازوئیل در پایان سال گذشته از مهمترین دستاوردها به شمار می‌رود.

وی، راه اندازی مرکز فوق پیشرفته درمان و پیشگیری سرطان کشور در ۲۵ اسفندماه سال گذشته را از دیگر دستاوردها برشمرد و گفت: این مرکز و دستاوردهای دیگر با درآمد هنگفت برای اقتصاد ایران همراه است.

امام جمعه کرج افزود: همه این دستاوردها از آینده روشن کشور حکایت دارد هر چند که مشکلات اقتصادی مانند تورم و معیشت مردم را داریم.

آیت الله حسینی همدانی گفت: امروز موفقیت‌های روز افزون ملت ایران دشمنان را عصبانی کرده است ضمن آنکه مقاومت و تاب آوری مردم بر این عصبانیت دشمنان افزوده است.

وی افزود: مردم انقلابی ایران قدرت تاب آوری را بالا بردند و جنگ اقتصادی دشمنان را مهار کردند.

آیت الله حسینی همدانی، کشف معدن ۸.۵ میلیون تنی فلز لیتیوم در استان همدان را یکی دیگر از موفقیت‌های ایران اسلامی در سال ۱۴۰۱ برشمرد و گفت: تاکنون در جهان ۸۹ میلیون تن معدن لیتیوم معروف به فلز نفت سفید کشف شده است.

وی بیان اینکه این ماده معدنی در صنایع مختلف کاربرد دارد، گفت: این دستاورد نیز نقش اثر گذاری در شکوفایی اقتصادی کشورمان دارد.

آیت الله حسینی همدانی با تاکید بر برخورد قاطعانه با مفاسد اقتصادی در کشور افزود: سیاستگذاری‌های اجتماعی برای بهبود و هدایت نسل جوان و رسیدگی به فضای مجازی از نظر محتوا و سخت افزاری امیدوار کننده است.

وی افزود: مدیران بی تخصص و بی انگیزه باید از بدنه اجرایی کنار گذاشته شوند که مردم بسیار امیدار می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج به اهمیت بالای شعار سال «مهار تورم ورشد تولید» اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در روز اول سال سخنان ارزنده‌ای بیان داشتند و معظم ه به صراحت چند خواسته را از مردم و مسؤولان مطالبه کردند.

وی اظهار کرد: تحول در کارکردن روی نقاط قوت و توجه به اینکه دشمن دنبال حذف اسلام ناب و جمهوری اسلامی است از مهمترین نکات این بیانات بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1108066

مهمترین اخبار ایران و جهان: