نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 10:46

۱۱ هزار بازدید بهداشتی از مراکز عرضه مواد غذایی بوشهر انجام شد

بوشهر- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از انجام ۱۱ هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی این استان برای تأمین سلامتی در نوروز خبر داد.

قاسم برجوئی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بازرسان بهداشت محیط در طول اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در ساعات اداری و غیر اداری بر بهداشت محیطِ مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی نظارت کردند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بازرسان بهداشت محیط در طول اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی به‌صورت مستمر در ساعات اداری و غیر اداری بر بهداشت محیطِ مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی نظارت کرده و پیگیری لازم برای رفع نواقص بهداشتی مشاهده‌شده، انجام دادند.

وی اظهار کرد: در این طرح از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱ تا چهاردهم فروردین ۱۷۸ نفر از بازرسان بهداشت محیط باهدف ارتقا امنیت و سلامت غذایی جامعه شرکت داشتند.

برجوئی‌فرد در خصوص آمار و ارقام این طرح نیز گفت: در طول اجرای طرح تعداد بیش از ۱۱ هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام شد؛ که برای ۱۴۰۱ مرکز متخلف، اخطاریه بهداشتی صادر شده که از این تعداد ۲۲۶ مورد از متخلفین به مراجع قضائی معرفی و ۱۸ مرکز متخلف نیز تعطیل شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر سنجش مواد غذایی و نظارت بر بهداشت آب را بخش دیگری از این طرح دانست و گفت: با استفاده از تجهیزات پرتال نزدیک به ۶ هزار مورد سنجش مواد غذایی انجام شد و همچنین برای نظارت بر سلامت آب شرب ۵۸۳ مورد نمونه‌برداری و بیش از هفت هزار مورد کلر سنجی از آب شرب انجام شد.

برجوئی‌فرد خاطرنشان کرد: طی اجرای طرح مذکور پنج هزار و ۳۲۱ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ‌مصرف گذشته توسط بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای استان جمع‌آوری و معدوم شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1128666

مهمترین اخبار ایران و جهان: